mah Startet 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2012 Kjøpte en Wireless USB adapter: AWUS036NHR http://www.alfanete.no/alfa-awus036nhr.html som jeg har i en bærbar pc i naustet, denne digsen gjør at jeg får inn ruteren som står hjemme i huset. Planen er å sette opp en trådløs ruter i naustet som er koblet til denne pcen via nettverkskabel, slik at jeg får trådløst nett i naustet og til pc i båten mm. Er klar over at jeg kan bruke den bærbare som ruter via ad-hoc, men det blir for kort rekkevidde. Veit det er noe med ip adresse og bro men får det ikke til Noen som orker å forklare oppsettet pc/ruteren med teskje metoden? Sitér dette innlegget Link to post
JWi Svart 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 Du kan koble to trådløse rutene sammen ved hjelp av WDS hvis rutene støtter dette. Det er den beste og mest stabile måten og gjøre det på, bortsett fra kabler da. Jeg bruker det hjemme og hos en kunde som driver en campingplass. Ellers så kan du sette opp pc'n som en trådløs hotspot. Da deler du pc'ens tilkobling videre trådløst via antennen Det finnes flere programmer som ordner dette lett, f.eks Connectify. Google 'hotspot software" f.eks. Du har jo denne muligheten også på mange smarttelefoner, som er det samme prinsippet. Sitér dette innlegget Link to post
mah Svart 1.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 trådløs hotspot er jo ad-hoc? blir for kort rekkevidde. ruteren jeg har til mottak er koblet til pc med usb. Hva er VDS? Sitér dette innlegget Link to post
JWi Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Det er ikke nødvendigvis kortere rekkevidde på hotspot. Det er ruterens/ antennens rekkevidde og signalstyrke som er avgjørende, altså utstyret. WDS er Wireless Distribution Service http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_distribution_system Oppsett og muligheter varierer mellom forskjellige rutere. Hvilke rutere har du ? Sitér dette innlegget Link to post
mah Svart 2.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Jensen airlink 6954 ://www.jensenscandinavia.com/downloads/Jensen/AL6954/Norsk%20installasjonsguide.pdf Har Vista som ikke fungerer med Connectify. usb adapteren blir vel som et nettverkskort til pc? Sitér dette innlegget Link to post
mah Svart 2.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Glemte den andre ruteren. Den i huset er en D-link dir 635 som er tilkoblet en 23 db rettningsantenne. Jensen airlink 6954 i naustet.(ikke tilkoblet) WDS er sikkert den beste løsningen. Må vel kjøpe to like rutere da? Har du noen anbefalinger til rutere. Sitér dette innlegget Link to post
JWi Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Jensen støtter WDS : http://www.jensenscandinavia.com/downloads/Jensen/AL6954/WDS%20guide%20-%206954.pdf D-linken din gjør det frem til firmware v1.0. Da har du et eget oppsett i ruteren for WDS. Dette er fjernet i nyere versjoner av en eller annen grunn. Jeg bruker alltid LinkSys WRT54GL hvis det ikke kreves Gbit Lan via ethernet. DIsse støtter egentlig ikke WDS, men ved å legge inn en mye bedre firmware som heter DD-WRT så får den mange flere funksjoner! Ruter DD-WRT DD-WRT-Firmware (Mini) DD-WRT Installation Guide Sitér dette innlegget Link to post
mah Svart 2.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Tusen takk for hjelpen, mye nyttig info Sitér dette innlegget Link to post
mah Svart 25.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2013 Kjøpte 2 tp-link routere TL-WR254ND hjemme og TP-LINK TL-WA901ND 11n Wireless AP i naustet. Fikk en til å hjelpe med oppsett. Det har fungert brukbart. Oppdaterte TL-WA901ND i går og får det ikke til å fungere lengre. Jeg har re satt begge routerene og husker ikke hvordan det var satt opp. Skal begge routerene stå i wds eller bare den ene? Noen som kan forklare? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.