Jump to content

Overvåkningskamera i naustet, hjelp til oppsett av ruter

mah

Recommended Posts

Kjøpte en Wireless USB adapter: AWUS036NHR http://www.alfanete.no/alfa-awus036nhr.html som jeg har i en bærbar pc i naustet, denne digsen gjør at jeg får inn ruteren som står hjemme i huset.

Planen er å sette opp en trådløs ruter i naustet som er koblet til denne pcen via nettverkskabel, slik at jeg får trådløst nett i naustet og til pc i båten mm. Er klar over at jeg kan bruke den bærbare som ruter via ad-hoc, men det blir for kort rekkevidde.

Veit det er noe med ip adresse og bro men får det ikke til :headbang:

Noen som orker å forklare oppsettet pc/ruteren med teskje metoden?

Du kan koble to trådløse rutene sammen ved hjelp av WDS hvis rutene støtter dette. Det er den beste og mest stabile måten og gjøre det på, bortsett fra kabler da. Jeg bruker det hjemme og hos en kunde som driver en campingplass. Ellers så kan du sette opp pc'n som en trådløs hotspot. Da deler du pc'ens tilkobling videre trådløst via antennen Det finnes flere programmer som ordner dette lett, f.eks Connectify. Google 'hotspot software" f.eks.

Du har jo denne muligheten også på mange smarttelefoner, som er det samme prinsippet.

Jensen støtter WDS : http://www.jensenscandinavia.com/downloads/Jensen/AL6954/WDS%20guide%20-%206954.pdf

D-linken din gjør det frem til firmware v1.0. Da har du et eget oppsett i ruteren for WDS. Dette er fjernet i nyere versjoner av en eller annen grunn.

Jeg bruker alltid LinkSys WRT54GL hvis det ikke kreves Gbit Lan via ethernet. DIsse støtter egentlig ikke WDS, men ved å legge inn en mye bedre firmware som heter DD-WRT så får den mange flere funksjoner!

Ruter

DD-WRT

DD-WRT-Firmware (Mini)

DD-WRT Installation Guide

• 1 år senere...

Kjøpte 2 tp-link routere TL-WR254ND hjemme og TP-LINK TL-WA901ND 11n Wireless AP i naustet. Fikk en til å hjelpe med oppsett. Det har fungert brukbart. Oppdaterte TL-WA901ND i går og får det ikke til å fungere lengre. Jeg har re satt begge routerene og husker ikke hvordan det var satt opp.

Skal begge routerene stå i wds eller bare den ene? Noen som kan forklare?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...