torbi Startet 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2012 Eg fyller opp inni mellom, eg finner ikke kjølevann i kjølsvin, regner med noe galt med toppen eller topp-pakning, kan den ventes med å reparere til vinteren? sjøvann temp er ok. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Vinke Lanke Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 (redigert) Du bør først gå over alle fleksible rør i forbindelse med varmeveksleren og kjenne om det er fuktig noen plasser. Ellers så kan det være at det er et lite hull i varmeveksleren som gjør at kjølevannet forsvinner inn i sjøvannet i varmeveksleren og ut gjennom eksosen. Om det er noe galt med toppen så vil du enten se at olja blir grå og at oljenivået i motoren vil øke. I noen tilfeller såkan du se litt avleiringer med samme farge som kjølevæsken utenpå motoren. Er du heldig så er det bare noen gummirør som må byttes. Uansett så bør du finne ut av det før du drar på båtferie, å få reparert noe slikt midt på sommeren er ikke enkelt! Lykke til! Redigert 2.Juni.2012 av Vinke Lanke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Du skriver ikke hva slags motor du har. Dersom det er toppakning vil den neppe holde særlig lenge hvis du først har begynnt å miste vann. Du kan jo kjenne etter om det er høyt trykk i kjølevannsslangene til varmeveksleren. Kan vel kanskje være lekkasje i varmeveksler? Sjekk at ikke oljen er grå/kondens-slam i oljepåfyllingslokk. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Jeg hadde på perkinsen min litt av det samme problemet. ikke noen synlig lekasje og.ikke antydning til vanni olje. Det viste seg.når jeg fikk ut motoren at det hadde runnet litt vann fra en vannslange ved vannpumpen. Det fordampet pga varmen på motor. Litt kom nok ned i kjølsvinet, men det var jo ikke store mengdene det.var snakk om.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
torbi Svart 2.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 (redigert) Det er ikke synlig lekkasje, og olje er fin og ren. eg tenkte no på pakning på de to ende til varmeveksleren hvor innmat varmeveksleren er, kanskje de er ikke tette? Diesel Dahl: det er en perkins 217 hk . Redigert 2.Juni.2012 av torbi (see edit history) Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 3.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 var i båt idag og tok av ene endelokk til varmeveksleren, ved turbo, og eg fylte ferskvann på påfyllingslokk og det rant vann ut i fra innmat på veksleren der hvor sjøvann skal være i. ser ut at veksleren lekker et sted, tenker eg riktig.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.