espn86 Startet 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2012 (redigert) Har en Ibiza 115hk 4-stroke som gjør 32 knop, samme om det er 1 eller 4 personer om bord. Er det noen knop å hente ved å bytte propell? Båten motoren står på er en Ibiza 20 Touring SE 2006mod, ca 900kg (uten motor). Leser om folk som klarer 36-38 knop med like mange fots båt, men har ikke sett noen Ibiza klare dette, noen som har erfaringer/tips? Redigert 2.Juni.2012 av espn86 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 En bekjent av meg har en 2t 115 hk Yamaha fra midten på midten av 90 tallet på en Ibiza 20Touring. Denne gjør ca 35 knop. HAr selv 135 HK totakt mercury (V6) på samme båt. Den gjør 40 knop på en god dag når jeg er alene ombord Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Hvilke turtall får du på full gass. ? Vist båten din planer enkelt med 4 stk om bor hadde jeg beholdt den propellen. Hadde en selv som gikk 2 knop raskere men var vanskelig og få i plan. Ellers synnes jeg Ibiza har lagd de båtene alt for flatte i bun og at de derfor slår altfor mye i sjøen. Veldig synn for det er et fint konsept. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
espn86 Svart 4.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Hvilke turtall får du på full gass. ? Vist båten din planer enkelt med 4 stk om bor hadde jeg beholdt den propellen. Hadde en selv som gikk 2 knop raskere men var vanskelig og få i plan. Ellers synnes jeg Ibiza har lagd de båtene alt for flatte i bun og at de derfor slår altfor mye i sjøen. Veldig synn for det er et fint konsept. Skal sjekke turtallet neste gang jeg er utpå. Den går fint opp i plan ja med 4 stk ja, så da bør jeg vel kanskje revurdere et propell-bytte ja. Har 2 kompiser som har lik båt med 140hk, så blir alltid liggende litt bak, derfor måtte jeg bare høre. Propellen mangler litt lakk og det er litt rust som har begynte å tære på propellen, har noe å si? Håper jeg ikke spør for dumt nå. Joda det slår litt, men i den prisklassen så var det egentlig ikke noe annet som fristet. Meget pene båter å se på. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Det er litt bedre med en stålpropell har jeg hørt.. Holder på å kjøpe det selv nå.. Om du kjører mye alene, eller 1 eller to passasjerer, kunne du prøvd å gå opp et hakk på stigning og Rustfri propell.. Kjedelig å altid henge litt bak. Søk på finn. Er en annonse med en som har 75 brukte stålvisper. Ganske billig og masse størrelser.. Da koster det ikke så mye å prøve. Jeg klarer 40 knop nå og er egentlig fornøyd.. Men vil prøve å se om det blir bedre.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
FlyingDutchman Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Jeg leste en test, husker ikke hvor, men der testet de mange forskjellige propell-merker. Den som var best i test, mht. pris, akselerasjon, toppfart m.m. var Ballistic med kuppede blader. (hvis ikke alle Ballistic har det) Jeg har også prøvd Ballistic og var veldig fornøyd Men hver enkelt må jo finne en som funker for seg og båten man har Mvh Ørjan. Sitér dette innlegget Link to post
espn86 Svart 1.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 5900 omdreinger ligger den på full fart (32/33knop) i 28knop ligger den på 4800/4900. Gunstig/ugunstig? Han som selger på Ballistic propeller på Finn.no bor ikke langt unna, tror jeg går for en av den typen om han har riktig størrelse på lager. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 En kompis av meg har Ibiza 19 Touring(?) med Yamaha F100, han har prøvd 17" alu, 19" alu samt en 19" Turbo Quest. Minimale forskjeller i fart, 17" best til all round bruk, den ble treg å få opp i plan med 19-tommerne. Tror det var 32 knop på gps hos han også 5900 på topp høres perfekt ut spør du meg. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
glalaks Svart 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Har du bestilt og prøvd? Jeg bestilte en ny ballistic fra USA så er spent nå på hvordan det blir;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
ibizafan Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 turtall perfekt fart lavt 32 knop prøv balistic propell min ibiza 19 touring 115 hk suzuki gjor 36 knop med balistic 24 xl litt stor 5800 Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.