Jump to content

Erfaringer med gassvarme ombord?

Skipper Worse

Recommended Posts

Eber'n i Hangarskipet ser ut til å ha sett sine beste dager. Mest pga. ikke-bruk ser det ut for. Med tanke på mulig utskiftning har jeg lurt på å gå over til gassvarmer. Ser ut som om fordelene er tre: Lavere pris, nesten lydløs, mindre størrelse (sammenliknet med D8L). Har kikket på en Trumatic E 4000 som en mulig kandidat.

Noen som har erfaringer med gassvarme ombord?

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Hei. Har også planer om en ny varmer da min Ardic 432 er blitt reparerrt for siste gang. Har vurdert en vannvarmer men gassvarmer høres jo innteresant ut, særlig viss den kan lage varmtvann i tillegg.  Hvem har disse Truma varmerne? Hvor sikkert er det med gass?  Forbruk?

<{POST_SNAPBACK}>

Du finner dem her med info om forbruk etc. men ikke priser.

Hei, i forbindelse med undersøkinger i høst om hvilken varmer jeg skulle gå for, var det et moment som ble viktig for meg.

Nå kjenner ikke jeg Skipper_Worse hvordan det er med hangarskipet ditt og planene fremover, men dersom du ser for deg overvintring uten tilgang på strøm for båten fremover, er det fordeler med dieselvarmer, da denne etter maritimes utsagn kan stå å brenne i båten uten å selv være tilstede. Det kan du ikke med gass.

Jeg var tidlig i høst helt bestemt på at jeg skulle ha gassvarmer, men utfra ovenfornevnte da endret oppfatning.

Kun for orientering !

Lykke til med valget.......

Nå kjenner ikke jeg Skipper_Worse hvordan det er med hangarskipet ditt og planene fremover, men dersom du ser for deg overvintring uten tilgang på strøm for båten fremover, er det fordeler med dieselvarmer, da denne etter maritimes utsagn kan stå å brenne i båten uten å selv være tilstede. Det kan du ikke med gass.

<{POST_SNAPBACK}>

Aldri uten strøm for min del. Vil ha litt varme på, en liten oljeovn i akteren og en liten i forlugaren. Pluss en frostvakt i maskinrommet. Kanskje også en avfukter. For ikke å snakke om lading.

Men å ha fyr i båten uten å være til stede selv? Aldri! Speller ingen rolle hvor trygt de sier at det er. Var nettopp nedom havnen, der ligger det en skjønnhet av en Princess 45 (den gamle klassiske, ikke den nye som det går fjorten på dusinet av). Den har strøm, men likevel Eber'n i gang. Det ville jeg aldri ha våget ...

Kanskje litt dyrere men, den har jo lading i tillegg da.

WisperGen

Jeg vurderer en slik selv, så jeg har sendt prisforespørsel. (jeg kommer tilbake med pris når jeg får det.

NoWaK

<{POST_SNAPBACK}>

Da snakker vi om høyere pris (100 000 kanskje mer, fikk orientering på medlemsmøte i båtforeningen i høst) men de mulighetene, men men må nok holde med vanlig dieselvarmer en stund enda!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...