Alternes. Startet 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2012 fallene inni masta mi ligger å slingrer å slår inni masta og lager spetakkel! uansett hvor mye jeg strammer tuverket ligger de å slår inni masta når det er vind! det skal jo ikke være slik, så hvorfor gjør de det og hva kan jeg gjøre med det? Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Alternes. Svart 2.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 ? Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
aileenll Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Prøv og fest de løse endene i borde, og slakk fallene litt. Slakke fall inne i masta bør ikke slå, og om du får festet de i borde slik at de ikke løper langs masta, tåler de endel slakk uten å slå. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Alternes. Svart 2.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Jeg har da sikkert stramt de for mye takk for tips! er en del år siden jeg har hatt seilbåt.. eller jeg har faktisk ikke hatt det. var mannskap på en for en del år siden Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Stor Stas Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Synes det høres rart ut at stramme fall skal ligge og slå inne i masta. Fallene kan imidlertid vibrere i mye vind hvis de er stramme, men da vil du høre en jevn "dur" og ikke "slamring". Kan det være en kabel (vhf/topplanterne el.annet) som slår? Hvis mulig, så kan du forsøke å trekke litt i kablene der de kommer ut av masta, når du hører det slår. Hvis det er kablene så skal det blir mindre lyd (og helst stille) når du trekker i de. Sitér dette innlegget Link to post
SIR DAY Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Ikke helt sikker pga manglende presisering i emnetittel her: -For å hindre at fallene slår inn i masta pleier jeg å bruke flaggline eller noe annet å feste de til ett av vantene. Når man ligger i en gjestehavn og det blåser litt finner man fort ut hvem som viser god sjømannskap her... -For å hindre at de slår inne i mastene, (noe jeg aldri har hørt om), burde man rent teoretisk slakke dem. Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.