Jump to content

Deling av presenning, hvem gjør dette?

Carwell

Recommended Posts

Har en svintung PVC presenning, tror den er 12 x 8 m. Denne orker jeg ikke håndtere lenger pga dårlig rygg. Tenkte å dele den i to like store deler, men da må den syes / vulkes med 2-3 overbrett slik at det blir hold til nye maljer. Noen som kjenner til hvem som kan gjøre en slik jobb? (Vestfold eller omegn)

Presenningen har vulkede maljer originalt, noe som er det eneste som holder i lengden. Regner ikke med å få det samme langs delingen, men de skal jo bare holde presenningen på plass i lengderetning ved overlapp etter at den er lagt på. Har også vært inne på tanken med å legge en lettpresenning over den tunge i hele lengden for å eliminere noe kondens bak den innerste. Noen erfaringer med dette?

mvh

Carwell

Har du noen som driver med OB Wiik i nærheten er det kanskje noen der som kan hjelpe deg, ellers vil nok helt sikkert en lett pressening hjelpe mot konDens men tror jeg ville legt den innerst da den er svakest

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Svart (redigert)

Takk for svar. Ja, skal sjekke prisen på deling dersom de gjør det. Når det gjelder dobbel presenning, ser jeg klart fordelen med å ha den tyngste ytterst, men min filosofi var at det ville bli mer luft mellom presenningene med den lette ytterst, og på den måten trekke større nytte av luftlaget mellom og få større reduksjon av kondens under den innerste presenningen, som i dette tilfelle ville være den tyngste. Men, det er klart det blir mer slitasje på den lette når den ligger ytterst.

mvh

Carwell

Redigert av Carwell (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...