Diddn Startet 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2012 (redigert) Hei jeg har en Johnson GT 10 i fra 1991 uten gnist og lurer på om CDI-boksen kan være gåen? er det noen som har en cdi boks som jeg kunne lånt til å prøve å se om det blir gnist da og om det er der feilen ligger? Er det mulig å måle seg frem til hvor feilen ligger med multimeter? Mvh Diddn Redigert 2.Juni.2012 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Har du sjekket stator og coil, siden du misstenker at CDI boksen er defekt? Jeg tror jeg har både cdi bokser og coiler liggenes på loftet i garasjen, for hvis jeg ikke tar helt feil så er vel disse like på alle 2sylindra 2t omc motorer. Skal lete litt når jeg kommer hjem, har også SELOC boka som viser hvordan du måler deg frem til dette, så jeg kunne sikkert ha scannet inn de sidene og mailet dem til deg hvis ønskelig. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Ingar Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Coil er vanlig feilkilde på eldre motorer. Det er en coil for hver plugg så det er intr. om du mangler gnist på en eller begge sylindere. Mangler du på begge kan du sjekke med multimeter om det er brudd i statoren, altså spolen som lager strøm til systemet. Sitter under svinghjulet. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 3.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 (redigert) Takker så mye for svar. Det hadde vært fint GlennIversen. Det er ikke gnist på noen av pluggene og jeg har en CDI-boks som sitter under svinghjul på selve startoren. Jeg har også en annen startor med CDI-boks som sitter utenfor svinhjul som jeg byttet til for å se om det var liv i den, men der var det heller ikke gnist. Jeg byttet coiler for å se om det ble noe liv men det gjorde det ikke. Jeg får vel måle da. Redigert 3.Juni.2012 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Prøv å koble fra død-manns bryteren først, det er det enkleste å begynne med. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 3.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Den er koblet fra da jeg må montere ny bryter fordi den gamle er vekk. Tusen takk for tipset Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 14.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2012 (redigert) Hei igjen, jeg har nå målt alle komponeter som tenningsspole og tenningssensor under svinghjul og kommet fram til at det er kontakt fra startor og til CDI-boksen, vil det da si at det er CDI-boksen som er gåen? Da jeg nemlig har byttet Coilene og pluggledningene og det da ikke er gnist på tennpluggene. Mvh Didrik Redigert 14.Juni.2012 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.