Jump to content

Lakke eller olje teaken, utførelse?

Alternes.

Recommended Posts

Hele dekket mitt er av teak som er lakkert fra før. lakkeringen er gammel og har begynnt å flasse av en del steder og er i skjenerell dårlig forfattning men jeg er usikker på om jeg skal velge olje eller lakk! skal jeg olje må jo alt slipes helt ned! og det kommer til å bli en laaaang jobb, så hva mener dere? vil det bli mindre vedlikohold med like fint resultat om jeg tar jobben med fjerning av all lakk og går for olje?

Neste ting: hvordan skal jeg gjøre dette?? forige eier snakket om varmluftspistol og skrape, men jeg ser at natene som minner om en slags gummimasse er en anelse forhøyet fra teaken og vil denne tåle å bli pusset, skrapet og varmet?? i lugaren så har jeg sølt litt diesel på dørken der ser det ut som om natene går i oppløsning av dette. enklte fuger er blitt klebrige som tyggegummi!!

Takknemmelig for noen råd fra erfarne båtfolk om hvordan denne jobben skal utføres! har aldri hatt teak før, så her har jeg lite erfaring

Redigert av Alternes (see edit history)

KNS MEDLEM

For første gang har vi testet Golden teak. Har vært veldig skeptisk, men er faktisk veldig fornøyd. Båten har ligget ute siden medio april, og fortsatt ser den fin ut uten at heg har gjort annet enn å skylle med vann. Regner med å vaske med zalo og ha på Sealer en gang i løpet av sesongen

Dekket ditt må slipes først.

Alternativet for meg er ubehandlet eller Golden Teak

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...