Alternes. Startet 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2012 (redigert) Hele dekket mitt er av teak som er lakkert fra før. lakkeringen er gammel og har begynnt å flasse av en del steder og er i skjenerell dårlig forfattning men jeg er usikker på om jeg skal velge olje eller lakk! skal jeg olje må jo alt slipes helt ned! og det kommer til å bli en laaaang jobb, så hva mener dere? vil det bli mindre vedlikohold med like fint resultat om jeg tar jobben med fjerning av all lakk og går for olje? Neste ting: hvordan skal jeg gjøre dette?? forige eier snakket om varmluftspistol og skrape, men jeg ser at natene som minner om en slags gummimasse er en anelse forhøyet fra teaken og vil denne tåle å bli pusset, skrapet og varmet?? i lugaren så har jeg sølt litt diesel på dørken der ser det ut som om natene går i oppløsning av dette. enklte fuger er blitt klebrige som tyggegummi!! Takknemmelig for noen råd fra erfarne båtfolk om hvordan denne jobben skal utføres! har aldri hatt teak før, så her har jeg lite erfaring Redigert 3.Juni.2012 av Alternes (see edit history) Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Lady B Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Har nøyaktig samme problemet. Venter spent... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 (redigert) For første gang har vi testet Golden teak. Har vært veldig skeptisk, men er faktisk veldig fornøyd. Båten har ligget ute siden medio april, og fortsatt ser den fin ut uten at heg har gjort annet enn å skylle med vann. Regner med å vaske med zalo og ha på Sealer en gang i løpet av sesongen Dekket ditt må slipes først. Alternativet for meg er ubehandlet eller Golden Teak Redigert 3.Juni.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Alternes. Svart 3.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Men hvordan skal dette gjøres? natene? Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Alternes. Svart 3.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 ? Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Zitt Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Jeg kan ikke hjelpe deg, dessverre. Kanskje du skal prøve å søke på temaet. Jeg vet det har blitt omtalt utallige ganger her på BP. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Alternes. Svart 3.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 takk for tipset Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Bitteliten Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Teaken slipes med vanlig slipemaskin. Natene slipes også. Slik så lite som mulig. Når teaken er slipt r du på med steg 2 og så steg 3 av Golfen Teak. Steg 1 trengs ikke på nyslipt teak. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Var en tur nede og tok bilder av teaken vår. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.