Jump to content

200 Båtplasser på herber'n stjeler utsikt

junkern

Recommended Posts

Sjekk denne saken :confused:

http://www.havna.com/index.phtml?id=3175

Dette er noe av det mest sinnsyke fyllepratet jeg har hørt på lenge, hvis de som skal bo på tjuvholmen synes at båtene på herbern ødelegger utsikten, så foreslår jeg at de lar være å bo der, det er ingen som tvinger de. Det er helt sikkert nok folk som kunne tenke seg å bo på tjuvholmen, til tross for at det ligger noen fine båter i nærheten og "stjeler" utsikten. :cryin:

At havnevesenet vil fjerne 200 båtplasser sånn uten videre synes jeg er helt på trynet. Det værste av alt er at kommunen godtok utvidelse av herbern bare for en liten stund siden. Eieren har brukt mange millioner på å bygge ut, også vil havnevesenet plutselig fjerne hele stasen fordi en gjeng idioter synes at båtene stjeler utsikten (!).

Folk som plages over slike idiotiske bagateller og skal gjøre det enda vanskeligere for båtfolket burde blitt plassert så langt på innlandet som overhodet mulig! Makan til idioter. Jeg regner ikke med at plassene på herbern forsvinner med det første, men bare det at det skal kastes bort enorme offentlige ressurser på slike filleting (mine skattepenger) pga. en slik filleting, er for meg helt uforståelig. De fleste av oss har ikke sjøutsikt i det hele tatt, også kommer folk og klager på at sjøutsikten ikke er bra nok, til tross for at de skal bo et steinkast fra sjøen. Nei, sett de i land på en øde øy...

Ønsker fintfolket på tjuvholmen riktig god bedring! Det kan de trenge....Kanskje de burde kureres med litt frisk sjøluft. Hvis ikke det fungerer, så er det vel bare kjølhaling som kan løse problemet :sailing:

Folk klager på så mangt. Noen beboere i de nye og flotte og dyre leilighetene i Ilsvika her i Trondheim klaget f.eks. på måkeskrik. Hva kan man egentlig forvente når man bosetter seg i strandkanten.

For noen år tilbake var det også noen som klaget over at båtene på vei inn og ut fra småbåthavna i Nidelva laget krusninger på vannet, noe som forstyrret idylle for enkelte som satt på verandaen sin i sin nyinnkjøpte leilighet like ved Nidelvas bredd.

Dette utspillet fra Havnevesenet beviser bare nok en gang at Havnesjefen i Oslo er en av få gjenværende småkonger i landet!

Det burde være en selvmotsigelse at havnevesenet vil fjerne havna til fordel for utsikt fra boliger!! Uhørt! :puke:

Vi får stole på at de politikere som vedtok utbyggelsen har intigritet nok til å fastholde tidligere vedtak!

Det er nok ikke bare i Oslo dette fenomenet lever. Her på Hurum, hvor hyttefolk og fastboende bor i skjønn forening, har velforeningen gått i mot en ny båthavn på rundt 50 båtplasser.

Argument: Støy og mye trafikk. Ikke er det sosialt møtested for unge og gamle heller.

Ikke lett å få til noe for båtfolket. :headbang::headbang::headbang:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Er enig med første taler; Det mest irriterende er at det vil bli brukt masse tid og penger på dette. Når det er sagt kan vi nok være trygge på at ikke en båtplass blir fjernet. Godeste Steff Herbern kjenner så mange høye herrer i Oslo at det kan vi nok ta heeelt med ro...

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Dette utspillet fra Havnevesenet beviser bare nok en gang at Havnesjefen i Oslo er en av få gjenværende småkonger i landet!

Det finnes vel fremdeles en rekke småkonger rundt omkring. Og landets havnesjefer er rikelig representert blandt disse.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Etter min vurdering og syn på saken er småbåthavna noe av det som gjør Aker Brygge interessant som utfartsted. Det er alltid noe å se på og småbåthavnen skaper liv og røre,- hele året!

Hvis denne blir "borte" (redusert til en tredel) har Oslo sentrum tapt veldig mye. Når vi i tillegg vet at antall båter øker kraftig og antall båtplasser er i stor manko, skulle avgjørelsen ikke være vanskelig.

Som turistby er småbåthavnen viktig både for de på land og ikke minst for båtfolket. Det at den ligger på Aker Brygge gjør at byen får potensiale som andre havnebyer, et naturlig reisemål. Det er jo noe av sjarmen at man kommer helt inn i sentrum med båten.

Som regel er en småbåthavn noe som de fleste setter stor pris på og som skaper litt liv og røre,- bare ikke for de nye beboerne på Tjuvholmen,- tydeligvis... Skal deres ønske, hvis det virkelig er slik at de ikke ønsker denne havnen, veie tyngre enn det store flertall i Oslo og omegn? Det kan jeg ikke tenke meg! Her må da være såpass mange fornuftige mennesker i styre og stell slik at denne småbåthavna forblir slik den er. Mr. Herbern har tilført byen noe kjempeviktig som ingen nå må begynne å tulle med.

Vi vil kort og godt GREMMES hvis denne flotte tilveksten til byen skulle tvinges bort til fordel for enkeltes estetiske sans, eller mangel på sådan,- ettersom man ser det.

Leve Aker Brygge med småbåthavn og plass til 300 båter, det trenger "havne"?-byen Oslo! :sailing:

Jeg tror havnesjefen ville få en merkelig miljøprofil dersom vedkommende innførte forbud mot seilbåter.

Det kan nok synes som om havnedirektøren får en merkelig profil uansett! Det er åpenbart ikke spørsmål om det skal ligge en fritidsbåthavn eller ikke ved Tjuvholmen, men om hvem som skal drive havnen, slik det klart fremgikk av uttalelsen fra administrerende direktør i KS Utsyn, Gunnar Bøyum, i Aftenposten Aften 25.1. På spørsmål om utbyggeren har gjort seg noen tanker om hvor småbåthavnen bør ligge, svarer han: ”Vi lager 150 båtplasser på Tjuvholmen.”

Og dermed smatt katten ut av sekken! Dette svaret stiller jo Havnevesenet i et merkelig lys, for å si det mildt! Dette kan ikke bety annet enn at Havnevesenet går utbyggernes ærend på Herberns bekostning?

Hilsen Syvert :headbang:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"

Fr.p.s Henning Holstad, som selv bor i båt på Tjuvholmen, rister på hodet av Havnevesenets forslag

Jammen meg finnes det ikke båtboende politikere også

<{POST_SNAPBACK}>

Dette er interessant. Man kan ikke melde flytting til en båt. Den eneste lovlige måten å bo i en båt på er å registrere seg UFB (Uten Fast Bopell) Det vil se rart ut på en CV, og på folkeregisteret blir du sett på med "Narkoman uteligger"-brillene. Derfor må man ha en proforma adresse på land, selv om dette ikke er lov. Det er nemlig ikke lov å bo et sted, og å være registrert et annet (informasjon fra Folkeregisteret) Bryter Henning Holstad loven, eller skryter han bare på seg å være folkelig? :lol:

Lars_Herman

c/o En Venn

Oslo

Redigert av Lars_Herman (see edit history)

Dette er interessant. Man kan ikke melde flytting til en båt. Den eneste lovlige måten å bo i en båt på er å registrere seg UFB (Uten Fast Bopell) Det vil se rart ut på en CV, og på folkeregisteret blir du sett på med "Narkoman uteligger"-brillene. Derfor må man ha en proforma adresse på land, selv om dette ikke er lov. Det er nemlig ikke lov å bo et sted, og å være registrert et annet (informasjon fra Folkeregisteret) Bryter Henning Holstad loven, eller skryter han bare på seg å være folkelig?  :lol:

Lars_Herman

c/o En Venn

Oslo

<{POST_SNAPBACK}>

Holder det ikke med PostBoks adresse da?

Holder det ikke med PostBoks adresse da?

<{POST_SNAPBACK}>

Kan ikke melde flytting til en postboks. Believe me. Dette har jeg undersøkt. Fyren på folkeregisteret sa at den eneste lovlige måten var å registrere seg UFB. Han sa vel også at det gikk an å søke om å få båten registrert som en gyldig adresse, men at det helt sikkert ikke kom til å bli innvilget...

Men nå er vi vel langt OT.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...