Mossekråke Startet 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2012 Har 2 Kad 44 i min båt. Den ene lekker olje som renner ned ved starteren. Fikk høre i båthavnen at dette var olje som ble "spyttet" ut fra kompressoren. Er det noen her på forumet som kjenner til det og hva som kan gjøres for at kompresorren ikke skal slipe ut olje? Sitér dette innlegget Link to post
vpmek Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Hej, den ska inte kasta ut olja. är bara olja i huset i bakkant på kompressorn, check koppar ringen till peil pinnen, det är en speciell syntetisk olja i dom så pass på att nivån är ricktig! Sitér dette innlegget Link to post
Mossekråke Svart 3.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Ser nå at jeg har blandet litt deler her. Det var nok ikke kompressoren det bel antydet lekkasje fra men intercooleren. Den sitter vel rett over starteren. Sitér dette innlegget Link to post
Mistral36 Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Hei Det er ikke uvanlig at det kan komme litt olje ut i dreneringshull på intercooler huset. Sjekk at oljenivået er riktig på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Frode Stiansen Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Jeg opplevde det samme på Kad 44 min. Slevet en del olje som videre dryppet ned på starteren. Jeg leste litt omkring dette, det var flere som hadde samme problemet. Jeg hadde en periode gått mye på tomgang, dvs turbo ikke får spunnet skikkelig opp og litt olje slipper forbi. Dette samler seg i intercooler og dreneres ut i dette hullet i intercooleren. Jeg tørket dette opp for å ha videre kontroll på evt lekasje, kjørte motoren god og varm før jeg "blåste" den ren med godt turtall en tid. Etter dette har det ikke vært en oljedråpe, men så har jeg begrenset tomgangskjøringen også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.