kjellboe Startet 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2012 (redigert) Jeg har kjøpt en 30 hk evinrude BE30ELEIC med omc kontrollboks. Motoren starter lett, men jeg får ikke stoppet den før jeg kobler fra tennpluggene... Jeg ser inne i kontrollboksen at det har vært noen lokale helter med avbiter på gang her, så nå trenger jeg litt hjelp for og få dette i orden igjenn... Jeg har lest at den svarte kabelen med gul stripe skal stoppe motoren ved jording. Jeg har prøvd og jorde den uten at det skjer noe... Jeg anntar at en ledning på motoren skal jordes for at den skal stoppe, hvem ledning er det? Håper noen kan hjelpe meg :) Mvh Kjell Redigert 3.Juni.2012 av kjellboe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Jeg har en gammel motor på hytta, riktignok en 5 hester.. den har vi ingen stoppknapp på.. Stopper den ved å ta på chocken.. Har funket i mange år;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
kjellboe Svart 3.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 (redigert) Jeg gikk igjennom og koblet opp etter denne siden: http://continuouswav...tionSwitch.html Og da starter og stopper den på nøkkelen så lenge dødmanns stroppen er der, men den stopper ikke om jeg fjerner dødmanns stroppen... -Kjell Redigert 3.Juni.2012 av kjellboe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
O.Olsen Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Skal være en svart/gul ledning som kommer fra tenningen og går innom dødmannsknappen før den så går til jord via godset i styrekonsollen. Dersom noen har vært innom med avbiter, skal du ikke se så mørkt på det......dem har sikkert bare fjernet den ledningen som går til ekstra instrumenter som nesten er på alle fjernkontroller. Prøv å finne jord på tenningen, følg så denne til dødmannsknappen for så å sørge for at denne er jordet skikkelig der alle andre ledninger er jordet i fjernkontrollen. Hadde samme problemet selv, men var jeg som bare hadde festet jord fra tenningen og ikke koblet den sammen med dødmannsknappen. Sitér dette innlegget Link to post
Tommyaleks Svart 28.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2016 Jeg vet at dette ikke er min tråd og er kanskje litt off topic men jeg må bare spøre om noe. Hva er den skru bryteren til, altså den mellom tenningslås og kabel bunten. Når jeg setter den i reværs så går det bra med lite gass, men hvis jeg gir mye gass så høres det ut som noe slurer inni boksen eller noe, akkurat som det er noe som hopper over noen tenner eller noe. rare greier. Sitér dette innlegget Link to post
mwigg3 Svart 28.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2016 Hadde samme problem med min. Hadde stått lenge så stoppknapp på motor var irret, da virket ikke nøkkel eller dødmannsknappen heller. Masse crc og gnikking så var den saken biff. Sitér dette innlegget Link to post
Stein Åge Svart 21.April.2018 Link til dette innlegget Svart 21.April.2018 Jeg har også dette problemet på min 20hk. Helt lik kontrollboks, og motor ser helt lik ut. Fant du ut av problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.