Jump to content

KAD42- forskjellige utgaver, hva er forskjellen?

Windy37GM

Recommended Posts

He, he..

Nei egentlig ikke. Nå er "Bævissen" oppgradert med nye puter ute og ny kalesje så det blir den i nærmeste fremtid hvis ikke Hamar skulle ringe. Men jeg så annonsen og visste ikke at KAD42 hadde en suksessutgave. Trodde bestemt at alle i 42 serien hadde feil oljedistribusjonshus.

Noen andre som vet?

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Det har aldrig foreligget feil ved oljedistrubisjonshuset.. MEN vp gjorde om filtreringen fra ca år 2000 og tok da med underspylingen til stemplene også.. noe INGEN VP hverken 30,31,32,41,42,eller 43 OG 44 hadde FØR ca 2000. Når det gjelder KAD så er det følgende kjapt etter husken: KAD 42 A (91-92 KAD 42 B (92-94) KAD 42PA (94-97)

De første utgavene hadde ikke flatreim men to stk v belt fra veiv og opp til vannpumpe. Dette har de fleste bygd om.. ellers er det forskjell på slanger/rør fra kompressor og ekspansjonstankens størelse på de første. Dette er i grove trekk forskjellene.. En KAD 42P A er 99% lik en KAD 43.

Lekasje fra toppakning ved at vann lekker UT på babord side av motor er noe alle VP KAD serien slet med ca fram til 2002 mener jeg og huske..

Har hatt ca 12 42 motorer i dobbel inst mellom hendene og de er ikke kravstore og sviver så fint atte.. Det eneste som en vil merke er at alder gjør seg tilkjenne med slitte dysespisser etc hvis de ikke er passet på.. og en og annen turbo som har stått seg ihjel. Men igjen VEDLIKEHOLD og bruk er faktorer her.

Motorene dine som du har idag helt like bare 2 syl mindre... Regner med at det er T34 du kikket på.. og den ER et kupp.. du kan bare glemme og finne T34 i europa til den prisen da det er en meget populær størrelse pga bryggeavgifter. Denn på finn er LØP og KJØP.

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...