Hundested39hk Startet 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2012 Jeg ønsker å starte en tråd for oss som har helt åpne trebåter. Vi har kanskje noen tilleggsutfordringer knyttet til vedlikehold, innredningsløsninger, elektrisk etc. Litt om meg: I mai 2012 ble jeg lykkelig eier av en 26 fot helt åpen sjekte. Båten er bygge nr. 311/1955 ved Bent Tjørve's Båtbyggeri på Lista. Hun er kraftig bygget, lerk på eik, med et stort (520 kg +) hjerte...en Marna M2. Relativt blottet for trebåt erfaring har jeg meldt meg inn i forumet her og lest meg litt opp på temaer rundt vedlikehold etc. Jeg er interessert i alt som finnes av historie rundt båten jeg anskafet. Så langt har jeg funnet ut at Bent Tjørve var bror til Julius Tjørve som drev Farsund Slip & Mek.verksted. Bent var også onkel til Karstein Brekne, som drev Brekneholmen Trebåtbyggeri. Ettersom båten er bygget i 1955, og Marna M2 ikke ble satt i produksjon før 1958, så antarvjeg båten er levert med en annen motor originalt. Jeg har ikke lykkes å lokalisere serienr på motoren, og kjenner derfor ikke dennes produksjonsår. Dersom det finnes noen der ute som kan fylle på med opplysninger eller annen relevant informasjon rundt det som står over her så ikke nøl med å ta kontakt. Ps. Bilder kommer, bare jeg finner ut av hvordan de lastes. Sliter med å få akseptert jpg filer. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Hei og velkommen på Baatplassen.no! Godt å få med flere trebåt-folk her. Er helt sikker på at du vil få mange innspill etterhvert. Kanskje du skulle flytte deg over i trebåt-tråden. Der finner du mange med samme lidelse. Kom med bilder, så kommer innspillene. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Hundested39hk Svart 11.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 (redigert) Redigert 11.Juni.2012 av Listasjekte (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 (redigert) H:\My Documents\Sjekte egen\bilde 10.JPG Du må nok laste opp bildet, vi har ikke tilgang til din harddisk..... Redigert 11.Juni.2012 av egilwh (see edit history) Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Hundested39hk Svart 11.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Du må nok laste opp bildet, vi har ikke tilgang til din harddisk..... Det skulle jeg mer enn gjerne gjort, jeg også forstår at linken til mitt område på serveren brytes. Det jeg ikke forstår er feilmeldingen jeg får når jeg forsøker å laste opp bildene, som i mitt tilfelle er jpg-filer. Jeg får melding om at kun image, jpeg, osv er gyldig formater. Har altså fulgt veilledningsfilmen jeg fant her inne for opplasting, men blir altså stanset av denne feilmeldingen. Jeg trodde da jpg er gyldig filformat? Hjelp!!! Sitér dette innlegget Link to post
Hundested39hk Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 (redigert) Redigert 19.April.2013 av Listasjekte (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.