Jump to content

For lavt max turtall på Suzuki DF 115, 2002 modell. Tips ønskes

Flistrar

Recommended Posts

Hei i havna!

Har vært en stille periode på meg i det siste. Har pusset skuta og tatt motorservice selv. Sjøsatte for litt over ei uke siden, og vi har kosa oss på flere turer. Men, jeg har et lite problem. Når jeg gir godt med gass så stopper turtallet på ca 4600 omdreininger. Med optimal trim så klare jeg ca 4800 omdreininger og ca 24 knop. Hadde litt for lavt max-turtall i fjor også, ca 5200 omdr. Det kan virke som om den får litt lite bensin... Det går litt langsomt å komme opp i fart også, i forhold til tidligere.

Motoren går fint, det er ingen ulyder eller lignende.

Jeg har skiftet tennplugger og lavtrykksbensinfilter. Monterte ny vannutskiller i fjor.

Noen som kan hjelpe meg med å finne feilkilden ut fra disse opplysningene, eller har opplevd lignende?

Hei sveis!

Jeg går ut fra at du ikke har mengder med groe under skuta? :wink:

Hmm, siden det har blitt gradvis dårligere turtall, ville jeg begynt å sjekke bensinslangene og blæra(den du pumper trykk med).

Jeg opplevde at de fliset seg opp eller noe, det sperret for bensintilførselen iallfall.

Jeg prøvde en annen tank med slanger og "den gikk so ei kula" :thumbsup:

Det er iallfall noe enkelt å sjekke.

Mvh Ørjan

• 4 år senere...
  • 1 måned senere...

Hei! Beklager seint svar. Ja, jeg fant ut av det. Det var vann i bensinen. Dette har ført til at filtrene rant fulle av vann og det kom inn i injektorene. Over tid har dette ført til at injektordysene eroderte og det var spes en som ikke virka. Jeg kjørte rett og slett på 2-3 sylindre :-/ 

Jeg kjøpte rehabiliterte injektorer på E-bay for 900 kroner, drenerte tanken, byttet filter og vips ;-). Motoren går som ei kule!

Dersom du kan mekke litt, så er det "barneskirenn" i skifte injektorer. Du finner gode instruksjonsvideoer på Youtube :-)

Hilsen

Stig

Hei! Beklager seint svar. Ja, jeg fant ut av det. Det var vann i bensinen. Dette har ført til at filtrene rant fulle av vann og det kom inn i injektorene. Over tid har dette ført til at injektordysene eroderte og det var spes en som ikke virka. Jeg kjørte rett og slett på 2-3 sylindre :-/ 

Jeg kjøpte rehabiliterte injektorer på E-bay for 900 kroner, drenerte tanken, byttet filter og vips ;-). Motoren går som ei kule!

Dersom du kan mekke litt, så er det "barneskirenn" i skifte injektorer. Du finner gode instruksjonsvideoer på Youtube :-)

Hilsen

Stig

Barneskirenn kan være tøft nok det, når man er liten, og den lille blonde jenten man er dødsforelsket i står og ser på ! Jeg tenker at den gutten mye heller ville byttet injektorer på en påhenger.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...