Flistrar Startet 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2012 Hei i havna! Har vært en stille periode på meg i det siste. Har pusset skuta og tatt motorservice selv. Sjøsatte for litt over ei uke siden, og vi har kosa oss på flere turer. Men, jeg har et lite problem. Når jeg gir godt med gass så stopper turtallet på ca 4600 omdreininger. Med optimal trim så klare jeg ca 4800 omdreininger og ca 24 knop. Hadde litt for lavt max-turtall i fjor også, ca 5200 omdr. Det kan virke som om den får litt lite bensin... Det går litt langsomt å komme opp i fart også, i forhold til tidligere. Motoren går fint, det er ingen ulyder eller lignende. Jeg har skiftet tennplugger og lavtrykksbensinfilter. Monterte ny vannutskiller i fjor. Noen som kan hjelpe meg med å finne feilkilden ut fra disse opplysningene, eller har opplevd lignende? Sitér dette innlegget Link to post
FlyingDutchman Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Hei sveis! Jeg går ut fra at du ikke har mengder med groe under skuta? Hmm, siden det har blitt gradvis dårligere turtall, ville jeg begynt å sjekke bensinslangene og blæra(den du pumper trykk med). Jeg opplevde at de fliset seg opp eller noe, det sperret for bensintilførselen iallfall. Jeg prøvde en annen tank med slanger og "den gikk so ei kula" Det er iallfall noe enkelt å sjekke. Mvh Ørjan Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Er alle testene med "lik" båt? Antall personer og drivstoff? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
aborgan Svart 27.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Hei Fant du ut av dette? Sliter med det det samme med en df 115. Turtall går til maks 4700 ... ? Sitér dette innlegget Link to post
Flistrar Svart 31.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2016 Hei! Beklager seint svar. Ja, jeg fant ut av det. Det var vann i bensinen. Dette har ført til at filtrene rant fulle av vann og det kom inn i injektorene. Over tid har dette ført til at injektordysene eroderte og det var spes en som ikke virka. Jeg kjørte rett og slett på 2-3 sylindre :-/ Jeg kjøpte rehabiliterte injektorer på E-bay for 900 kroner, drenerte tanken, byttet filter og vips ;-). Motoren går som ei kule! Dersom du kan mekke litt, så er det "barneskirenn" i skifte injektorer. Du finner gode instruksjonsvideoer på Youtube :-) Hilsen Stig Sitér dette innlegget Link to post
Oledole3 Svart 1.August.2016 Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Hei! Beklager seint svar. Ja, jeg fant ut av det. Det var vann i bensinen. Dette har ført til at filtrene rant fulle av vann og det kom inn i injektorene. Over tid har dette ført til at injektordysene eroderte og det var spes en som ikke virka. Jeg kjørte rett og slett på 2-3 sylindre :-/ Jeg kjøpte rehabiliterte injektorer på E-bay for 900 kroner, drenerte tanken, byttet filter og vips ;-). Motoren går som ei kule! Dersom du kan mekke litt, så er det "barneskirenn" i skifte injektorer. Du finner gode instruksjonsvideoer på Youtube :-) Hilsen Stig Barneskirenn kan være tøft nok det, når man er liten, og den lille blonde jenten man er dødsforelsket i står og ser på ! Jeg tenker at den gutten mye heller ville byttet injektorer på en påhenger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.