Jump to content

Blir båtferien best i august?

ter-av

Recommended Posts

I fjor høst kom kravene om å forskyve fellesferien og skoleferien fordi været var best i august. Det er sikkert flere enn oss som vurderer det i år, eller hva?

Jeg har snakket med meteorologen - og intervjuet pluss fakta om vær finner du på min hjemmeside:

MorMajor

Så - når har du tenkt å ta båtferien i år?

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Hei.

Selvfølgelig blir det hele august på svenskekysten som vanlig. Den dagen jeg må ta ferien i juli, blir jeg heller hjemme i hagen! Orker ikke tanken på "køkjøringen" i fellesferien. Men nå har jeg kun en sommerferie igjen før det blir ferie hele året, - pensjonerer meg i november. Og jeg gleder meg!

Men er dette med ferie i august noe å prate så høyt om da? Kan vi ikke gå litt stille i dørene så ikke hele "hurven" flytter ferien til august?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Men er dette med ferie i august noe å prate så høyt om da? Kan vi ikke gå litt stille i dørene så ikke hele "hurven" flytter ferien til august?

Enig med Lars H.

Så kan heller den "hårde kijerne " møtes på f.eks Kärringöen i august, as usual..

Suzuki

No boat needed..

Hei.

Lars H.

Tror det er for sent alt. Hadde ferie siste i juli og 2 første ukene i august nå sist sommer, og har aldri sett så mange båter på vannet samtidig!! :headbang: Både på Sørlandet og Svenskekysten. (Vel, var bare i Strømstad og på Koster da.) Virket som mange hadde ligget og ventet på godværet, for det kom jo mot slutten av juli, og da holdt det resten av ferien min stort sett.

På Koster var det helt dønn fullt i gjestehavnen i sundet der. Heldigvis har jeg en plass lenger ut blant skjæra som pleier å være ledig, og var det da også. :wink::cool:

Siste uken i august og de første 2 ukene i september. Fint, stabilt vær og ingen "kø"! Bakdelen er at kveldene begynner å mørkne tidlig. Nå har ikke vi barn i skolepliktig alder lenger, så tidsmessig går det fint. Er bar meg og "sjefen / finansminister". ;o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Blir nok ferie de to siste i juli og to første i august. Tenkte ikke å dra så langt i år men utforske vestlandet og vår egen skjærgård. Må også få med Off Shore runden som skal gå i trondheim første helga i august. Hørte forresten att Gjelsten har planer om å slutte. :cool:

Ferie :yesnod::yesnod: . For oss blir det mye ferie (permisjon) til sommeren fordi det kommer en ny verdensborger her i April. Satser på 3 siste i juli og 2 første i august for min del. Også selges Hantoen mot slutten av ferien :sad: . Må jo ha litt mer plass nå!

3 fot opp! Hjelp jeg har fått syka!!

Da er det vel ingen grunn til å tvile mer....

Etter alle innspillene og erfaringene her er det vel nå bare å legge inn feriebestilling som i allefall strekker seg godt inn i august!

Og det ser ut som om motforestillingene til meteorologen jeg intervjuet på hjemmesiden MorMajor får vike. :smash:

Og det skulle ikke forundre meg om vi vil treffe på svært mange av dere her i forumet i den aktuelle perioden!

August - here we come!

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Hva er galt med båtferie i juni ,faktisk bedre plass overalt  enn i august bortsett fra helgene

Ser bort ifra 5 grader kaldere vann så er ikke manetene meldt sin ankomst seg enda

<{POST_SNAPBACK}>

Her i Rogalang og på Vestlandet er det regn og 14 grader. Dårlig ferievær det.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Hva er galt med båtferie i juni ,faktisk bedre plass overalt  enn i august bortsett fra helgene...

Ikke noe galt å feriere da... Selv skal jeg trolig ha ferie i uke 28-31, ikke endelig bestemt det er flere ting som skal passe med tanke på jobb, unger og kjæreste før dette er i boks.

Ferie må en ta når det passer for en selv og sine omgivelser og ikke nødvendigvis nå "alle de andre" har ferie.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Ferie ja, det var det...., når skal vi ha det?

For å være ærlig vet jeg ikke, vi venter jo som kjent en ny matros i løpet av Juli, så da må ferien være før, eller etter......

I fjor var jo August bra, vi får prøve å få 4 uker i august tenker jeg, bare junior bestemmer seg å komme litt tidligere enn terminen.........

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...