Jump to content

Ombyggings sett mercury 10 viking styring og gass/gir

Bjarne R

Recommended Posts

Har du kontrollboks i båten fra før? Hvis ikke kan du kjøpe sånn standard ultrafleks kontrollboks og Kabler hos mercuryforhandler. Jeg haddedet på en mariner 10 viking og det funket bra.

Vet ikke hva du har av styring i båten men du trenger styresnekke, teleflexkabel og et ratt.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Hei.

Takk glalaks.

Trenger ny styresnekke med ultrafleskabler, Kontrollboks med kabler,+ kabel fra motor for lading. Så kommer det et ombygingssett pga at dette er en eldre motor beregnet for og sitte bak på tofta og kjøre. Dette settet koster vel 3400kr + styresnekke, kabler, kontrollboks og lading. Blir ca 7500kr syns det er drøyt.

Men takk glalaks

Bjarne R

hvor ser du dette settet koster 3400kr? sjekk heller ravns garage, de selger settet for rett under 1200kr. Du trenger også et akterspeilfeste hvis ikke det er et rør igjennom braketten på motoren til å feste styrekabel i. hvis det er et der trenger du en styrarm, koster 600 men jeg har en du kan få kjøpe. Jeg har også en orginal mercury kontrollboks, fungerer men kan trenge å bli smurt opp. med kabler som er 2,6m lange ca. den kan du få for 500+ frakt med styrearmen, eller 300 uten.

Her er settet du trenger:

mercury_ombyggings_sett.png

Redigert av SM330S (see edit history)
  • 7 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...