Bjarne R Startet 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2012 Hei. Har kjøpt en Mercury 10hk viking 2005/6 mod. Fikk med på kjøpet en eldre Lasse 15 med hardtop. Øsker å få bygget den om, slik at vi kan bruke ratt og kontroll boks. Og lading til batteri. Har noen tips på hvor jeg kan kjøpe dette. Eventuelt tips på hva som trengs. Bjarne Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 5.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Har du kontrollboks i båten fra før? Hvis ikke kan du kjøpe sånn standard ultrafleks kontrollboks og Kabler hos mercuryforhandler. Jeg haddedet på en mariner 10 viking og det funket bra. Vet ikke hva du har av styring i båten men du trenger styresnekke, teleflexkabel og et ratt. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Bjarne R Svart 5.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Hei. Takk glalaks. Trenger ny styresnekke med ultrafleskabler, Kontrollboks med kabler,+ kabel fra motor for lading. Så kommer det et ombygingssett pga at dette er en eldre motor beregnet for og sitte bak på tofta og kjøre. Dette settet koster vel 3400kr + styresnekke, kabler, kontrollboks og lading. Blir ca 7500kr syns det er drøyt. Men takk glalaks Bjarne R Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 5.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 (redigert) hvor ser du dette settet koster 3400kr? sjekk heller ravns garage, de selger settet for rett under 1200kr. Du trenger også et akterspeilfeste hvis ikke det er et rør igjennom braketten på motoren til å feste styrekabel i. hvis det er et der trenger du en styrarm, koster 600 men jeg har en du kan få kjøpe. Jeg har også en orginal mercury kontrollboks, fungerer men kan trenge å bli smurt opp. med kabler som er 2,6m lange ca. den kan du få for 500+ frakt med styrearmen, eller 300 uten. Her er settet du trenger: Redigert 5.Juni.2012 av SM330S (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjarne R Svart 5.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Hei. Fikk disse prisen fra Best marin. Kabel på 2.6m blir for kort. Må ha ca 4m. Takk for link. Bjarne Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 5.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 du kan få styrearmen og kontroll for 400kr + frakt uten kabler hvis du vil. hvis ikke har maritim det meste du trenger, og mulig hvis du bestiller for over 2500 blir det gratis frakt, var slik før iallefall vet ikke om det er slik enda. Sitér dette innlegget Link to post
Bjarne R Svart 5.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Hei. Har sendt deg im Bjarne Sitér dette innlegget Link to post
Motstand Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Nokon som kan vise til tegninger/manual på gass/gir kontroll som følger med mercury viking 10 hk 2005 modell? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.