Jump to content

Hvilken lakk til plastbåt?

krl

Recommended Posts

Er kanskje litt avhengig av hvor du skal lakkere tror jeg.Jeg har hatt bra erfaring med Toplack fra international med det var til stripa under fenderlist.Har ellers lakkert en Fjordwing på hele overbygget med hempels to komponent den var mer krevende og arbeide med men virket vel mer slitesterk.Toplacken er forresten enkomponent og er veldig fin og blank men er kanskje noe begrenset fargeutvalg.

Hilsen

Trond J

Trond J

Fjord boat club

To komp er ofte polurethan basert = slitesterk, men ikke så enkel å arbeide med. Veldig motstandsdyktig mot riper, og lysekte. har brukt Jotun Hard Top med rulle, resultatet ble brukbart.

Stor båt/store krav til finish = sprøyting

En komp er lettere å bruke, og etterhvert finnes det bra utvalg i farger. Vet at International og Hempel har enkomp til plastbåter, ikke sikker på Jotun!

Er kanskje litt avhengig av hvor du skal lakkere tror jeg.Jeg har hatt bra erfaring med Toplack fra international med det var til stripa under fenderlist.

Hilsen

Trond J

<{POST_SNAPBACK}>

Det er akkurat denne stripa jeg hadde tenkt å lakkere på min båt, + under vindskjerm.

(samme som nyere modeller) Tenkte meg sort farge.

Har du tips hvordan få en rett og fin stripe? Bredere foran eller lik bredde rundt hele? :confused:

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...