trekko Startet 6.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2012 Bror min oppdaget at det kommer olje ut her. Lossnet nedre oljeskrue for og se om oljen henger igjen, men den renner ut med stor fart. Har ikke lossnet undervannshus ennå, men det tyder på stor lekkasje mellon undevannshus og oppover regner jeg med. Spørsmålet mitt er , er det risk att det er noe mere en pakkbokser? Det ska komme vann ut av det hullet? Nivåskruen er tettet med pakningsguffe og den er tett, det er ikke derfor oljen renner ut, Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 6.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2012 Det der må vel være gearolje? Eller er det autolubemotor? Kanskje en lekkasje i slangen? Hvilket hull er det? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
trekko Svart 7.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Ja, det är samma färg som gearoljan. Ja det är en auotolubemotor. Vilken slang menar du nu? Det rinner ju oja ut ur hullene på bilden, ser du ikke den? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Jo jeg tenkte mere på hva er hullets funksjon i utgangspunktet? Det er vel enten lekkasje fra autolubesystemet, eller gearolje. Er vel ikke noe annen olje på en totakter.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
trekko Svart 7.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Ja det vet jeg ikke. Tror det pleier å komme ut vann ut der då man kjører den med spolemuffe. Nån som vet sikkert? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Det hullet er bare et dreneringshull slik at vannet skal renne ut av stammen. Har du løsnet skruen til gearoljen og sett om den er hvitaktig? Ser ut som totaktsolje og ikke gearolje etter hva jeg kan se på bildet,ville nok sjekket om det lekker fra oljetanken eller en slange oppe i selve motoren. Sitér dette innlegget Link to post
cantina Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Hvis denne lekkasjen oppsto etter at motoren er reist fra liggende stilling, er det mest sansynlig giroje som har lekket opp gjennom girsjalter og renner ut dreneringshullet når den nå er kommet i stående posisjon Sitér dette innlegget Link to post
RHenriks76 Svart 26.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2012 (redigert) Hei. Sitter her med en yamaha 30 3cyl som har akkurat det samme probleme,..får vann i gearolja og når jeg fyller ny olje tyter det ut av di dreneringshulla som vist på bilde:( noen forslag?? noen sier det er simringene som har gått,men burde det ikke da kommet ut ved propellen? arg vil på sjøen hehe Redigert 26.Juli.2012 av RHenriks76 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.