Platt Startet 25.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 25.Januar.2005 (redigert) Vurderer en båt i Gøteborg, og har fått følgende svar fra selger på mitt spørsmål om motorens tilstand: Ett (tror jag) litet problem med kylningen som gör att den blir varm vid gaspådrag. Troligen igensatt oljekyl. Är i så fall en rengöringsfråga, men vet inte säkert. Har ikke veldig god greie på motorer, så tilgi et dumt spørsmål, men er det noen som kan hjelpe med en forenklet og fornorsket forklaring på dette? Tett oljekjøler? Redigert 25.Januar.2005 av FrankA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 25.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2005 (redigert) Tett oljekjøler? <{POST_SNAPBACK}> Hvilken motor er det snakk om ? Vannet kommer igjennom oljekjøleren først på min MD 21 B. Kanalene i denne kjølere har en tendens til å gro fort igjen. Enkelt å åpne på fin for å gjøre rent. Oljekjøleren er "klumpen" som er rett etter pila der vannet kommer inn. Men det er også flere ting som kan forårsake dette. Dårlig impeller feks. I emneoversikten finner du mye om kjøling ! Men sikkert lettere for andre her også å komme med tips hvis vi vet hvilken motor det er GeV Redigert 25.Januar.2005 av GeV (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Platt Svart 25.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2005 Dette er en båt som stod annonsert på Blocket.se her om dagen, men selger har fjernet annonsen grunnet for mange henvendelser! Husker derfor lite av det som stod av info om den, også hvilket motormerke. Fikk sendt selger en mail før han slettet annonsen, og har også sendt han en ny mail. Båten er visstnok fra et dødsbo og skal selges for lagringskostnadene! Var på vannet i fjor, og trenger generell oppussing. Vet foreløpig ikke annet om motor enn det jeg la inn i første innlegg. Selvbygg med kun en eier. Har bare fått dette ene bildet, men det må enten være årets kjøp, eller lureri! 12.000,- SEK for denne: Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 25.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2005 Har bare fått dette ene bildet, men det må enten være årets kjøp, eller lureri! 12.000,- SEK for denne: <{POST_SNAPBACK}> Kjør ned og finn den selger'n .Må da være et kjøp selv om det er litt dårlig bilde . Sikkert en svensk humorist av no slag ,høres tvilsomt ut den prisen men veit jo aldrig . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Vinylester Svart 25.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2005 Er det plast,kravellbygd eller finer,den så veldig rett og blank ut. Ellers var det fint skap på skuta,er det akterkabin på den? Lykke til!! Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 25.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2005 Er det plast,kravellbygd eller finer,den så veldig rett og blank ut. Ellers var det fint skap på skuta,er det akterkabin på den? Lykke til!! <{POST_SNAPBACK}> Plastskrog.Ser ut som en liten katerkabin, ja. Men vet, som sagt, ikke no' særlig om denne båten. Må nok prøve en tlf. til selger i morra. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 26.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2005 Plastskrog. Ser ut som en liten katerkabin, ja. Men vet, som sagt, ikke no' særlig om denne båten. Må nok prøve en tlf. til selger i morra. <{POST_SNAPBACK}> Her er det bare og slå til og tilbudet er riktig. Er det rett er nok båten solgt allerede. Ser man slike tilbud som er relle er det bare og kjøpe usett med engang. Det er intet å tape på et slikt kjøp, men den båten er nok sikkert solgt. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Platt Svart 26.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2005 Båten er ikke solgt, men spørsmålet var: Vurderer en båt i Gøteborg, og har fått følgende svar fra selger på mitt spørsmål om motorens tilstand: Ett (tror jag) litet problem med kylningen som gör att den blir varm vid gaspådrag. Troligen igensatt oljekyl. Är i så fall en rengöringsfråga, men vet inte säkert. Har ikke veldig god greie på motorer, så tilgi et dumt spørsmål, men er det noen som kan hjelpe med en forenklet og fornorsket forklaring på dette? Tett oljekjøler? <{POST_SNAPBACK}> Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 26.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2005 Dette kan være gjenngrodd oljekjøler eller varmeveksler. Typisk tegn på dette er høyt mottrykk på kjølevannet (hvis plassert etter vannpumpa) og lite vann i eksosen. Kan også være et problem med vannpumpa eller impelleren. Kan også være gåen toppakning eller andre feil. For å si det enkelt så kan du ha flaks, eller du kan ha uflaks. Se forøvrig GeV sin tegning. Dette er enkelt å plukke i fra hverandre og rense på noen motorer, mens på andre er det mer plundrete og krever noen nye pakninger. Er det en MD21 kan du ta av lokket til oljekjøleren ved å løsne en bolt. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.