Jump to content

Mercury 115HK EFi 4-takt, hoster og harker litt når den er kald..

snurresprett

Recommended Posts

Jeg vet ikke nøyaktig hva det kan skyldes, men muligheter kan være litt gammel bensin eller kondens i bensinen, litt dårlige tennplugger eller feil åpning på disse. Kan iallefall være verdt å sjekke disse tingene først... Hvis det ikke er dette så er det muligheter med sensor som ikke virker 100%, dyser som ikke er 100% eller litt mye karbon på diverse deler i motor...

Hei det første jeg ville sjekka er plugger og bensinfilter! Jeg har akkurat samme motor på båten på hytta, den er veldig lettstarta og går jevn og fint på tomgang når den er kald også. Jeg har finfilter inni motoren og Grovfilteret i teknisk rom ved tanken. Normalt tror jeg ikke det er noe problem å kjøre på fjorårets bensin, men lokale forhold kunne jo laga ekstra mye kondens, eller at bensinen var forurensa av noe annet.. eller at tanken din er full av gørr

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...