snurresprett Startet 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2012 har som sagt en 2003modell , som hoster og harker litt når den er kald... båten ble kjøpt i år med full tank bensin! og jeg har kun fått brukt den to ganger i år.. kan det være sånn at det rett og slett er kondens på tanken? forrige eier har brukt den litt i vinter og på vårparten.. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Jeg vet ikke nøyaktig hva det kan skyldes, men muligheter kan være litt gammel bensin eller kondens i bensinen, litt dårlige tennplugger eller feil åpning på disse. Kan iallefall være verdt å sjekke disse tingene først... Hvis det ikke er dette så er det muligheter med sensor som ikke virker 100%, dyser som ikke er 100% eller litt mye karbon på diverse deler i motor... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 8.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2012 Hei det første jeg ville sjekka er plugger og bensinfilter! Jeg har akkurat samme motor på båten på hytta, den er veldig lettstarta og går jevn og fint på tomgang når den er kald også. Jeg har finfilter inni motoren og Grovfilteret i teknisk rom ved tanken. Normalt tror jeg ikke det er noe problem å kjøre på fjorårets bensin, men lokale forhold kunne jo laga ekstra mye kondens, eller at bensinen var forurensa av noe annet.. eller at tanken din er full av gørr Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
snurresprett Svart 8.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2012 det er nye plugger og grov filter.. usikker faktisk på om det er fin filter under motor dekselet.. men det skal jeg sjekke.. Jeg er litt redd bensinen kan inneholde kondens\gørr i tanken.. dessverre så har det avdekket at balja nok har hatt litt dårlig vedlikehold de siste årene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.