Moyja Startet 7.Juni.2012 Del på Facebook Startet 7.Juni.2012 Er det noen som kan hjelpe meg med målene på tolken for innretting av motor mot drevet? Motoren er en 2007 D3 med DP-SM drev. (sx plate) Jeg trenger målet på diameteren til den delen som går inn i medbringeren på motoren. Jeg har spurt flere Volvo forhandlere om dettte men ikke fått noen hjelp ennå Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 7.Juni.2012 Del på Facebook Svart 7.Juni.2012 Jeg fikk en på jobben til å dreie en slik tolk for meg i aluminium. Den passer til alle mercruiser-drev og til VP SX og DP-S (både gammel og ny tror jeg) Akslingen fra motoren har 1 1/8" x 17 splines. Altså 28,5mm utvendig på spline og tolken er på 1", dvs jeg la den på 25,5mm som er passe trangt. Den delen som går inni medbringeren (coupler) er 55mm lang, deretter går den ut til 33mm i 82mm lengde (for ekstra styring i hylsa på alpha-coupler), gjennom transom-lageret er den 1 3/8" altså 34,9mm. Jeg lagde hele stanga 600mm lang. En idé jeg kom på etterpå var å dreie den i en tomme diameter hele veien og lage en hylse som glir utenpå som jeg kan sentrere i transomlageret, da vil jeg se hvilken retning jeg må justere og ca hvor mye. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 7.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2012 Hmmm dette stemmer ikke med min Dp-sm Der er lageret 35mm og 1 tomme på spissen av tolken "dingler" inne i couplern ?? Jeg hadde også funnet ut at det måtte bli 1 tomme på spissen men det er det tydelig vis ikke. Noen som har en orginal vp tolk? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 7.Juni.2012 Del på Facebook Svart 7.Juni.2012 Såppass, jeg har både 2 stk DP-SM og alpha og bravo drev stående i stativ her og akslingen er lik på alle. Har ikke prøvd tolken i noe annet enn mercruiser coupler da..... Vet ikke hvor du holder til jeg men hvis du er i nærheten må du gjerne prøve min som er en tiendedel over. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 8.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2012 Har drevet og ringt i dag og fikk hjelp . Målene er 25,7mm på den tynne delen og 35 på den tykke delen Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 9.Juni.2012 Del på Facebook Svart 9.Juni.2012 Det blir med andre ord akkurat som på tegningen av den originale ovenfor ? Ytterst er den 1,010 tommer (25,654 mm) i midten skal den være 1.150 tommer (29.21 mm), og det tykkeste partiet er 1.375 tommer (34.925 mm) ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.