StianAndre Startet 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2012 hei! Kan noen si meg hva slags båt dette er? og når den vart lagd? i båten sitter det en fredrikstad motor, 2 sl. Stian :) Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 kan det være taule 23 med et annet overbygg? Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Dette er en Cato 23 Meget karakteristisk baug og stor spring i skroget. Med delvis uorginalt overbygg - cabinen er orginal mens vindskjermen er hjemmesnekra. Båtene ble bygget på 70 og begynnelsen av 80 tallet. Litt smale - og grunne - men meget god i sjøen. God fart med liten motor. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 (redigert) Stiller meg bak dette. Dette er ei Catosnekke som har vært utsatt for et noe uheldig snekkeri. Ærlig og ujålete plastsnekke. Redigert 7.Juni.2012 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Dette er en cato ja. Bygget på kjøpmannskjær på nøtterøy på begynnelsen av 70 tallet, båten var alle orginalt røde og de hadde enten yanmar eller FM motorer. Min far konstuerte og bygget disse båtene når han akkuratt var ferdig med båtbyggerutdannelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Formene vandret litt rundt i landet og - orginalbåten var rød men sener ble det brukt litt mer " normale " farger. Selv støpte jeg en slik på Tjeldsto i Øygarden nordvest for Bergen i 1979. Var mange selvbyggere av desse båtene. VAr jo artig at det var din far som konstruerte de :båt1 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.