Jump to content

Valg av lettseilt seilbåt til maks 50k i hordaland

cheetah

Recommended Posts

Westkapp 23 ja... Jeg leide en slik da jeg var 18 år og tok med kjæresten min på seiltur for første gang! Jeg var seilvant. Det var ikke hun... vel, vi kom oss tur-retur Gressvik-Kragerø.... PÅ 14 DAGER!! He he!! Den har mao ikke all verdens potensiale til å seile langt på kort tid. Men den er traust og trygg i sjøen må jeg si, til tross for noe lavt fribord. Plassen innvendig er ikke stor, men for 2 nyforelskede en gang tidlig på 80-tallet var den "ikke så verst"... Husker jeg møtte en i seilforeningen min i Stavern. De hadde en Maxi 68 som virket gigantisk innvendig i forhold til "vårt" lille skall. Det var den jo også, i forhold...

Jeg syns jeg så denne til salgs for 35.000,-? Regner med du prutet litt også?? Ønsker dere lykke til med båtlivet! Om dere trives ligger dere nok an til 3-fotssyken, som alle oss andre ;)

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Takk for det :) Det blir bare meg og ungene som blir å dra på tur med den nå så passer helt fint til oss pluss at den også virket som å være i god stand osv :) Jeg brukte moteren hele veien på den 6 timers henteturen og båten virket veldig trygg i sjøen ja :) Kom en svær hurtigbåt forbi og laget de monsterbølgene men gikk helt fint det :) Med den 6hk mercury motoren så var gjennomsnittsfarten ca 5.5 knop. Fikk båten for 29.000,- Lurer litt på hvorfor ikke motoren låser seg når jeg har den i revers? Den bare hopper opp da. Men går vel an å fikse.. En fordel hadde vært å ha remote til gass og gir til motoren. Hvor finner jeg det? Er en 6hk mercury. Legger med et bilde innvendig og pluss av moteren. Står tohatsu på motoren men er bare dekselet. skal visst være en Mercury..

bilde

bilde

Gratulerer med seilbåt, den var skikkelig gul :)

Motoren skal nok har en låsemekanisme som hindrer den i bikke opp. Mulig det er noen deler som trenger litt rengjøring og smurning, så bør det funke. Det er nok en hendle/ spake på siden av stammen som du skal trekke opp eller skyve ned for å bikke opp motoren. når du bikker den ned igjen, så mangler det nok et siste lille "knepp" så den låser seg.

Kontrollboks for gass og gear er sikkert veldig greit særlig mtp havnemanøver og skal ikke være noen kunst å få tak i. Om motoren står langt akter, så kan det jo også være hendig med styrearmforlenger, fås på jula, så du kan svinge motoren fra cockpit, og du får kraft som en aktertruster. For jeg går ut ifra at du ikke har all verdens styring i lav fart ettersom du ikke har noen propellstrøm over roret.

Går det an å få tak i cockpitkalesje til westkapp 23 båten og hvor mye koster det? Vi har en liten og stor hund så for å ha de med er det best om de kan være ute i cockpiten om natten. Hadde sikkert gått for Maxi 77 hvis budsjettet holdt til det.

En presenning over bommen lager litt ly mot regn. Kanskje godt nok for hundene ?

Alternativt er dette ett godt alternativ til fullverdig kalesje. Kommer på ca 3500,- hvis jeg husker rett : http://habitent.com/

Gratulerer med ny båt :cheers:

Gult er kult :tongue:

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Takk igjen :) Ang fargen så er det vel bare å male over hvis man blir lei. hehe. Hadde passet bra i påsken :lol: Sånn som det er nå så låses motoren med noe tau når jeg kjører og så bruker jeg roret til å styre med. Funker helt fint så lenge den ikke er i revers. Det fulgte visst med presenning til denne båten :)

bilde

Redigert av cheetah (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...