Vimpeltommy Startet 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2012 Ny bruker på forumet. Her skal jeg lese masse :) Etter mye googling så kommer jeg frem til at til ipad2 wifi only, så er det gps mottakeren DUAL xgps150 som kommer best ut i tester. Også godkjent av Apple. Når jeg ser på nettsiden dems, så har du valget mellom: DUAL xgps150 og DUAL xgps150E E modellen koster 99 pund, mens den andre koster 99 dollar. Vesentlig forskjell. Leser et E modellen er beregnet for Europa. Vil dette si at DUAL xgps150 ikke fungerer i Norge? At det kun er DUAL xgps150E som fungerer i Norge? Noen som vet? Og siden en må kjøpe fra utlandet, hvordan blir dette med toll mtp 200kr grensa? Setter pris på svar om noen vet noe mer, eller kanskje også har kjøpt seg en slik selv. Hvilken kjøpte du i tilfelle? Takk Sitér dette innlegget Link to post
Vimpeltommy Svart 7.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Nettside for mottakeren: http://xgps150.dualav.com/ Sitér dette innlegget Link to post
Lykke R Svart 8.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2012 Har en (sitat) "1 XGPS150 Universal Bluetooth GPS Receiver for iPad 2" som jeg kjøpet for $99 for et år siden, funker greit både i båt og bil Tror ikke E modellen fantes da jeg kjøpte min. Du må nok betale moms hvis ikke leverandør er litt kreativ med shipping papirer. Har wifi padde 2 med Navionics HD Europa, fint hjelpemiddel både under planlegging og i underveis, men ikke noe primært navigasjonsinstrument. Sitér dette innlegget Link to post
JWi Svart 8.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2012 Hvis du f.eks har Jailbreak'a iPad'n så kan du bruke en hvilken som helst Bluetooth GPS "dongle". Denne f.eks er bra ! http://www.dealextreme.com/p/holux-m-1000-32-channel-bluetooth-car-gps-receiver-25563?item=18 Fri frakt fra dealextreme! Så må du legge inn en app som kopler opp mot bluetooth enheten. F.eks denne : http://www.roqy-bluetooth.net/wp/ Jeg bruker en annen app, men husker ikke hva den heter i farta. Sitér dette innlegget Link to post
Vimpeltommy Svart 8.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2012 Takk for innspill, men er ikke helt på dender jailbreakinga... Noen her inne som faktiskt Har en dual gps? God helg :) Sitér dette innlegget Link to post
Vimpeltommy Svart 8.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2012 Legger dette inn her, i tilfelle noen her lurer på det samme som meg: Spurte på hjemmesiden til dem som selger disse gps'ene... Spørsmål: I want to buy the GPS reciever for my ipad2 wifi. I live in Norway. Do i have to buy te xgps150E?? Does the xgps150 don't work in Norway? The price is quite different. xgps150 = 99 $ (dollar) xgps150E = 99 £ (pound) Svar: The XGPS150 will receive GPS signals anywhere in the world. However, the XGPS150E is the model that meets the European regulatory requirements for electronics sold in Europe. Så med dette antar jeg at slik som plugger til sigarett tennere osv er annerledes på USA modellen kontra Europa modellen... Noen som kan være med å tolke dette svaret? For en sparer 65 dollar, på å handle USA modellen... Er mye penger det... Kan jo bare kjøpr en sigarett tennerplugg på biltema til 30 kr liksom, å bytte... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.