Lagavulin Startet 8.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2012 I jakten etter neste båt, står fortsatt WIndy 37 som nr.1, men ser litt på andre alternativer også. Har kikket litt på Nimbus Nova 35, et helt annet konsept enn Windy 37, men som jeg tenker at med barn på 2 og 5 år, kan være praktisk. Har aldri vært ombord i en (kanskje på en messe dog), men har lest litt om KOB (r.i.p) sine erfaringer, han hadde jo både Windy 37 og Nova 35. Med tanke på barna, det er jo de som "styrer" båtlivet i stor grad, noen som kan vurdere disse to båtkonseptene opp imot hverandre mhp småbarnsfamilier? Skal selvfølgelig dra å kikke på en, men greit å høre andres erfaringer også. Bakdelen med Nimbus er jo selvfølgelig trangere inneplass, med kompenserer uteplassen og WA konseptet for dette..? Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Bitteliten Svart 8.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2012 Som bobåt for familie synes jeg Novaene er for trange. Ikke minst i dårlig vær med et stort akterdekk uten kalesje. Da blir mansittende oppå hverandre Som weekend/hyttebåt er Novaen nok noe av det beste Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 8.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2012 (redigert) Ikke minst i dårlig vær med et stort akterdekk uten kalesje. Jo, men man får jo de med akterkalesje. Redigert 8.Juni.2012 av Lagavulin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Bitteliten Svart 8.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2012 (redigert) Det gjør båten mye mer praktisk men den beste cockpiten i verden får du bare i W37 WA er flott for unger som sikkert kan gå rundt. Kvalitetsmessig sier svært erfaren svensk besiktningsmann at kvaliteten på Windy er høyere enn Nimbus. Les juni nr av Vi Båtägare Redigert 8.Juni.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sjagen Svart 8.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2012 Du sier jo selv at det er et helt annet konsept. Fordelene med WA er jo at mer av dekket kan brukes hele tiden. Jeg liker dette både under fart og når jeg ligger i uthavn. Skal du i landmed grilll, mat etc. er "sidegangene" geniale. Veldig lett med fendrere blir det også. Lett og ta med kajakker er det også. Tror også at WA er mer tilpasset barns behov på dekk. Men prisen er selvsagt at dette tar plass. Liker du fordelene er WA konseptet bra. Det beste er vel å ta en prøvetur eller to der du også tester WA dekket. Sitér dette innlegget RS Total, VHF lisens, Fender Marine Link to post
Lagavulin Svart 10.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Takker for gode synspunkter. Flere med Nimbus Nova erfaringer? Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Los Endos Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Hei! Vi har en familie på to voksne og tre barn, og vi er meget godt fornøyd med vår 35 Nova. Meget trygg å bevege seg rundt på båten. Romslig badeplattform med enkel adkomst fra siden om man ligger longside. Stort akterdekk som kan brukes til det meste. For vår del er det beste ved båten at den nærmest er en flerbruksbåt. Vi drar ut på kveldene for å bade, drar på ferie, bruker den til fiske (bare å spyle akterdekket). Synes 37 GM er en av de peneste Windyene, og det er sikkert en fantastisk båt. Men jeg hadde savnet Novaen tror jeg. Kan godt være at kvaliteten er hakket bedre på Windyene, men jeg har vært overalt i båten, og er imponert over kvaliteten på Nimbusen. Lite lettvinte løsninger her. Lykke til i valget! Blir vel ikke feil uansett dette! Sitér dette innlegget Link to post
wd200s Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 ikke kjøp en båt med så store hekkbøler kjøp deg heller en 40 fots seilbåt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.