rsakse Startet 8.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2012 Hei. Har prøvd og lese meg opp på Kinamotorer her på forumet. Blir fort mye usaklig skriving her. Jeg sliter med en gammel MD2b og er drittlei VP. Dyre deler og stadig vekk ett elle annet som ikke er på stell. Nå vann i olja. Så derfor er det greit med noe fakta om Kina motor http://www.finn.no/f...nnkode=35323956 Jeg lurer på en 20 HK 3 cyl. til en Hanto 22. Er på jakt etter fakta om motoren. Alle de som trur noe, eller har Kinafobi kan se bort fra dette innlegget.. mvh rsakse Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 8.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2012 Kubota heller? Japse motor. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 8.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2012 Et interessant spørsmål er deletilgang, et annet er forhandlerens evne til å håndtere reklamasjoner ... skeptisk. Sitér dette innlegget Link to post
rsakse Svart 9.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2012 Men er det ingen av dere som har montert motoren. Og bruker den som kan komme med svar. Det er jo noen som har brukt disse en stund nå. Det er jo sånn at jeg kan få en 3 cyl. TDME rimligere enn en 2 cyl. Nanni på 10 hk. Tror ikke det blir problemer med deler. Det er importører til Nederland og Sverige. Det jeg er mest skeptisk til er om støpinga er av god nok kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 9.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2012 Et annet alternativ er å sjekke ut http://www.dieselenginetrader.com Du finner mange kurante og ubrukte motorer i den klassen du er ute etter, ofte til gode priser. Det er nok også ofte mulig å legge inn et bud. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 9.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2012 Det jeg er mest skeptisk til er om støpinga er av god nok kvalitet. Støping er én ting, det som det i første rekke har vært stilt spørsmålstegn ved er presisjon og toleranser. F.eks. har dieselpumpe og dyser ekstreme krav. Når de ikke klarer å lage en Bruce-kopi med samme form som originalen osv.... Synes også måten produsenten markedsfører seg på i seg selv er grunn nok til å holde seg langt unna. De burde holdt seg til sannheten, hatt den kinesiske produsentens navn i overskriften og ikke kommet formuleringer som kan få kundene til å tro at det dreies seg om lisensproduksjon. Søk etter Lomatec så får du opp en menge info om Kina-motorer. Sitér dette innlegget Link to post
rsakse Svart 11.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 (redigert) Takker for inlegg. Nå har jeg vært i kontakt med 6 - 7 stykker. Han ene har montert inn ca 20 tdme i båter til fiskere på sørlandet og det er folk som bruker redskapen. Over 1000 gangtimer i året. Han mente at flere hadde gått over 2000 timer. Og ingen feil. Snakka med en annen kar oppe i Trøndelag. Han hadde kjørt motoren rundt 400 timer uten tull. Og var overbegeistret. Han var på sjøen en 9 timer i uka. Dreiv med litt krepsfiske. Motoren startet uten problemer i -18. Alle jeg snakket med skrøyt av servicen til nevnte firma i Bø.Og Faktisk så var alle veldig fornøyde med motoren. Og motorene er på fullfart på vei inn i Europa. Sverige, Danmark,Nederland og tror også at de er i England. Jeg går for en sånn maskin istedenfor og måtte ut med 20 - 30 K for en brukt VP. Og får faktisk en 3cyl. 20 hk maskin billigere enn en 2 cyl. 10 hk Nanni diesel. Redigert 11.Juni.2012 av rsakse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wauquiez32 Svart 17.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 Hei, jeg sitter med akkurat samme problemstilling/ vurdering selv - og har også en død Md2b som står i båten. Jeg lurer på om du har gjort byttet og hvordan det var å montere denne oppå MD2b festene? Store utfordringer? I Sitér dette innlegget Link to post
rsakse Svart 18.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2012 Hei. Jeg har ikke montert motoren enda. Det er en del ting som må gjøres først. Det blir nok en del oppretting og justeringer. Kjøpte også et powertrainledd så det blir litt enklere. Håper på og være klar til helga. Sitér dette innlegget Link to post
rsakse Svart 23.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2012 Hei Wauquiez32 Motoren er nå på plass. Jeg måtte inn med bredere vinkeljern. MD2 B'n er breiere. Når jerna var montert så var det omtrent rett på. Bare små justeringer. Så powertrain leddet hadde egentilig ikke vært nødvendig. Det var enklere enn jeg trodde. Etter og ha hørt på forskjellige firma som tar på seg sånne jobber. De skulle ha en sekk med KR. for og montere. Startet motoren i går, fin gange så godt som ingen vibrasjon. Lite bråk i forhold til MD2 B. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 23.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2012 Flott å høre, håper du blir fornøyd, er selv misfornøyd med deleprisene til VP. Sitér dette innlegget Link to post
morils Svart 25.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2012 Etter min erfaring så er disse Kinamotorene dyre moringer. Dem er ikke brukanes til det heller, pga dårlig metall. Om 3-4 år så regner jeg med at importøren har forlatt landet, for det er da moroa starter. Så langt pratet med 4 stk som har handlet denne TD motoren, og det er bare søppel. Den ene motoren var en Lomatec.. Ikke overbevisst ble jeg under messen heller, da så man tydelig at man får det man betaler for. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.