Jump to content

Erstatte MD2B, hva mener dere om denne Kinamotoren på Finn?

rsakse

Recommended Posts

Hei.

Har prøvd og lese meg opp på Kinamotorer her på forumet. Blir fort mye usaklig skriving her.

Jeg sliter med en gammel MD2b og er drittlei VP. Dyre deler og stadig vekk ett elle annet som ikke er på stell.

Nå vann i olja.

Så derfor er det greit med noe fakta om Kina motor http://www.finn.no/f...nnkode=35323956

Jeg lurer på en 20 HK 3 cyl. til en Hanto 22.

Er på jakt etter fakta om motoren. Alle de som trur noe, eller har Kinafobi kan se bort fra dette innlegget..

mvh

rsakse

Men er det ingen av dere som har montert motoren. Og bruker den som kan komme med svar. Det er jo noen som har brukt disse en stund nå.

Det er jo sånn at jeg kan få en 3 cyl. TDME rimligere enn en 2 cyl. Nanni på 10 hk.

Tror ikke det blir problemer med deler. Det er importører til Nederland og Sverige.

Det jeg er mest skeptisk til er om støpinga er av god nok kvalitet.

Det jeg er mest skeptisk til er om støpinga er av god nok kvalitet.

Støping er én ting, det som det i første rekke har vært stilt spørsmålstegn ved er presisjon og toleranser. F.eks. har dieselpumpe og dyser ekstreme krav. Når de ikke klarer å lage en Bruce-kopi med samme form som originalen osv....

Synes også måten produsenten markedsfører seg på i seg selv er grunn nok til å holde seg langt unna. De burde holdt seg til sannheten, hatt den kinesiske produsentens navn i overskriften og ikke kommet formuleringer som kan få kundene til å tro at det dreies seg om lisensproduksjon.

Søk etter Lomatec så får du opp en menge info om Kina-motorer.

Takker for inlegg.

Nå har jeg vært i kontakt med 6 - 7 stykker. Han ene har montert inn ca 20 tdme i båter til fiskere på sørlandet og det er folk som bruker redskapen. Over 1000 gangtimer i året. Han mente at flere hadde gått over 2000 timer. Og ingen feil.

Snakka med en annen kar oppe i Trøndelag. Han hadde kjørt motoren rundt 400 timer uten tull. Og var overbegeistret.

Han var på sjøen en 9 timer i uka. Dreiv med litt krepsfiske. Motoren startet uten problemer i -18.

Alle jeg snakket med skrøyt av servicen til nevnte firma i Bø.Og Faktisk så var alle veldig fornøyde med motoren. Og motorene er på fullfart på vei inn i Europa. Sverige, Danmark,Nederland og tror også at de er i England.

Jeg går for en sånn maskin istedenfor og måtte ut med 20 - 30 K for en brukt VP. Og får faktisk en 3cyl. 20 hk maskin billigere enn en 2 cyl. 10 hk Nanni diesel.

Redigert av rsakse (see edit history)

Hei Wauquiez32

Motoren er nå på plass. Jeg måtte inn med bredere vinkeljern. MD2 B'n er breiere.

Når jerna var montert så var det omtrent rett på. Bare små justeringer. Så powertrain leddet hadde egentilig ikke vært nødvendig.

Det var enklere enn jeg trodde. Etter og ha hørt på forskjellige firma som tar på seg sånne jobber. De skulle ha en sekk med KR. for og montere.

Startet motoren i går, fin gange så godt som ingen vibrasjon. Lite bråk i forhold til MD2 B.

Etter min erfaring så er disse Kinamotorene dyre moringer. Dem er ikke brukanes til det heller, pga dårlig metall. Om 3-4 år så regner jeg med at importøren har forlatt landet, for det er da moroa starter. Så langt pratet med 4 stk som har handlet denne TD motoren, og det er bare søppel. Den ene motoren var en Lomatec..

Ikke overbevisst ble jeg under messen heller, da så man tydelig at man får det man betaler for.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...