Jump to content

Skilting/service i gjestehavn


Otto R

Recommended Posts

Vi har lagt ut ca 120m betongbrygge og merket dette gjestehavn.

Vi skal videre kreve inn litt kr for gjestedøgn (kr100/natt) .

 

Hva er beste måten å gjøre dette på ? Ønsker dere at vi krever inn penger eller er det mer populært med postkasse og selvbetjening ? Jeg ser det er begge løsninger langs kysten. Er båtfolket ærlig og betaler , eller er det like enkelt å kreve inn kr ?

 

Lokal avis og ferske rundstykker er kanskje noe å vurdere ?

 

Vi kommer til å tilby strøm, toalett/dusj osv etter hvert. Nå er det vann og tankanlegg med bensin/diesel i samme havn.Vi har også eget båtopptak.

 

Er det noen som har gode forslag på hyggelig skilting ?

Link to post

Tror det er en grei ide med en som går rundt å tar inn betalingen. Da for dere de sikkert inn, og dere treffer mange nye bekjente, og har samtidug tid til å informere litt om det dere har i havna, området deres.

Blir vel litt mer personlig om man har en vaktmann som stikker innom.

 

Er det en bevoktet havn fra før så burde jo saken ligge på de.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post

Jeg er enig med Benji i at en bør ha en vaktperson som krever opp. Hyggelige person(er) som har inne all info som båtfolk ofte spør etter. Ha gjerne de regler dere mener er nødvendig å følge, vist tydelig, på en høflig måte. Norsk og engelsk holder (alle hollendere i båt behersker engelsk og tysk).

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...