Jump to content

Får ikke start på 90 HK Mariner etter fullstendig tømming av tank

toffern

Recommended Posts

Hallo, i fjor tømte jeg all bensinen fordi det hadde kommet vann i tanken og skulle sikre meg at alt var 100% til årets sesong. Tanken er fastmontert fremst i båten og er på 100 liter. ( Utenbords 90 HK Mariner )

I dag sjøsatte jeg båten og planen var en lang og fin tur, men problemene kom så fort båten var på vannet og den skulle startes. Den starter ikke. Har pumpet og pumpet i flere timer men pumpa suger bare luft. Slangen er koblet til fra tanken og til en glassbeholder der man ser bensinen beveger på seg. Beholderen en helt tom og det har ikke kommet en dråpe bensin.

Jeg har en ekstra tank på 23 liter i båten, prøvde å koble på den for deretter å bytte over til den som er fastmontert i håp om at den ville suge i seg bensin da den allerede hadde startet. Det resulterte i absolutt ingen ting. Startet på reserve tanken, byttet slange til den fastmonterte og pumpet som en gal. Ingen tegn til bensin og stopp etter noen minutter.

Jeg har drevet på sånn i hele dag uten hell, noen her inne som vet om en løsning og kan hjelpe meg med problemet? :)

har også sett at ventilene i blæra blir så slitt at den nesten funket motsatt av det den skal.

Kom ut for dette sammen med en kompis en gang, da løste vi det ved å lage kink på bensinslangen vekselvis før og etter blæra, sånn at bensina ble tvunget til å gå riktig vei

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Tilbakeslagsventilen i blæra kan værende følsom når den er tom for bensin, og er derfor dårlig egnet til å pumpe luft. Erfarte at det var viktig å ha innløpet nede og utløpet oppover for å prime den med bensin når mitt system var helt tørt. Om jeg tar feil, så prøv opp/ned igjen forhold til det jeg har beskrevet.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...