Jump to content

Mercruiser bensin, bra eller dårlig?

Fanta

Recommended Posts

En kamerat av meg har sett på en daycruiser. Den har en 175 hk Mercury bensin innenbords 2005 mod. Selv har jeg VP diesler, så jeg har lite med erfaring med bensinmotorer. Har han imidlertid av en annen blitt rådgitt til å holde seg langt unne Mercruiser. Er 4,2 ltr Mercury det samme som Mercruiser, og i så fall, er det noe man burde holde seg unna?

Mercury er utenbordsmotorer.Mercruiser er innenbords.

4.2 D uansett Hk er ingen dårlig motor.

Mercruiser bensin innenbords er som regel gode gamle GM motorer samme som VP motorene.

Noen motorer stammer fra Ford,V8 motorene er bra men de gamle 3.7L R4 motorene er det så som så med etter mange år på nakken.....

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Er 4,2 ltr Mercury det samme som Mercruiser, og i så fall, er det noe man burde holde seg unna?

Mercury er utenbordmotorer, og MerCruiser er normalt navnet på innebordsmodellene til Mercury Marine (Brunswick), så nei, en 4.2 Mercury er ikke det samme som en MerCruiser, og en 4.2 MerCruiser er nok også sannsynligvis en dieselmotor.

Det er ingen spesiell grunn til å holde seg unna MerCruiser, ei heller bensinmotor, det kommer helt an på hva man selv ønsker, og vil man ha dieselmotor så er det ikke særlig smart å kjøpe båt med bensinmotor osv ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...