Ficher Startet 8.Juni.2012 Del på Facebook Startet 8.Juni.2012 Med hekken inn.... Trykk link ! http://www.aftenbladet.no/webkamera/livekamera/Strandkaien-og-Skagenkaien-2838057.html Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Juni.2012 Del på Facebook Svart 8.Juni.2012 Jeg ser bare webkameraet fra Ankerbygget mot vågen på den linken. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Atrox Svart 8.Juni.2012 Del på Facebook Svart 8.Juni.2012 Var det kanskje denne trådstarter mente? http://www.aftenbladet.no/webkamera/livekamera/Vgen-i-Stavanger-2838021.html#.T9JS-8UluAo Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 8.Juni.2012 Del på Facebook Svart 8.Juni.2012 Jeg ser bare webkameraet fra Ankerbygget mot vågen på den linken. Og når kameraet filmer helt til venstre ser du at lystbåtene ligger med hekken inn og baugen fortøyd i de utlagte bøyene. Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 8.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2012 Jeg ser bare webkameraet fra Ankerbygget mot vågen på den linken. Hei Lars. Bevegelig kamera som veksler mellom de to sidene av Vågen i Stavanger....... det får jeg opp når jeg trykker på link . Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 8.Juni.2012 Del på Facebook Svart 8.Juni.2012 (redigert) Ringte Tønsberg gjestehavn så sent som i går for å høre om det er steder en kan reservere plass til en bestemt dato. Fikk til svar at det gikk dessverre ikke. Men var bare å komme når det passet, og håpe på plass. Men husk bare på å parkere med baugen inn. Måtte selvfølgelig spørre hvorfor. Og de sa at det var Politiet som hadde kommet med pålegg. For det ble større sikkerhet når ikke festene på båtene var så "åpne". Ehm, ok? De gangene jeg har fest i båten så har det jo ingenting å si hvilken vei båten ligger, for om jeg bestemmer meg for å ha fest eller ikke. Men de gangene folk har falt i sjøen fra båten er utelukkende når baugen ligger mot bryggen? Ja nei da ble de svar skyldig. Men de måtte nå bare rette seg etter Politiets avgjørelse... Mistenker at Politiet vil "skjule" festene. Så det ikke blir så mange eskalerende fester med forbipasserende som også hiver seg med i festen. Så hva som er mest sikkert skal jeg kanskje ikke uttale meg om. Men som båteier, og fulle ansvaret for alle ombord, er jeg liten tvil om hvilken vei jeg helst vil båten skal ligge. Redigert 8.Juni.2012 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
avmønstret5 Svart 8.Juni.2012 Del på Facebook Svart 8.Juni.2012 Glem nå ikke å sette på håndbrekken når det parkeres Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 8.Juni.2012 Del på Facebook Svart 8.Juni.2012 Så en gang ei skøyte i Tønsberg som hadde rigget til gangvei og veivesenets originale blå skilt med "gangvei og båtens navn". Enkelte forbipasserende tok en rask tur innom og andre ble værende en tid. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 8.Juni.2012 Del på Facebook Svart 8.Juni.2012 Har ikke mye sansen for den løsningen de har valgt i Stavanger havn, er ikke så fristende å bakke inn mot disse bøyene som ligger der med propellene først... Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 9.Juni.2012 Del på Facebook Svart 9.Juni.2012 Hvorfor har en ikke vett til å bruke moringline (tau fra kaia til en moring) slik som en gjør i resten av verden.? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 9.Juni.2012 Del på Facebook Svart 9.Juni.2012 Skal vel krympe budsjettet Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
glalaks Svart 9.Juni.2012 Del på Facebook Svart 9.Juni.2012 Glem nå ikke å sette på håndbrekken når det parkeres Sannsynligvis slipper du å parkere i en bratt bakke så da holder det vel å sette den i gir...? Hehe Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Otto R Svart 9.Juni.2012 Del på Facebook Svart 9.Juni.2012 Det hadde vel vært en ide å legge cruise båtene lengre ute, så hadde det vært trivelig å ligge med fritidsbåt innerst i Vågen også. Det er vel heller ikke sikkert å ligge nesten under trossene til cruisbåtene. Her er det markedskreftene som rår atter en gang i den ellers så idylliske Vågen. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 9.Juni.2012 Del på Facebook Svart 9.Juni.2012 Stavanger Kommune ønsker ikke fritidsbåter i vågen, det er mitt inntrykk. Har det ikke noe med kultur eller olje å gjøre får de finne seg ett annet sted. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Juni.2012 Del på Facebook Svart 9.Juni.2012 Nå har vel ikke cruisebåtene noe annet sted å ligge, så dersom en på død og liv skal ligge med fritidsbåt innerst i vågen med tett av utesteder på kaiene rundt med støy, ståk og fyll, må en nok finne seg i å ligge "under baugen" til cruisebåtene. Å forvente at en skulle nekte cruisebåter kaiplass pga. noen få fritidsbåter, er vel litt mye å forlange? Det finnes andre gjesteplasser i Stavanger for fritidsbåter. Lars H. utflyttet Stavanger-gutt Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jawik Svart 9.Juni.2012 Del på Facebook Svart 9.Juni.2012 Var det ikke en cruisebåt som skapte problemer for småbåtene innerst inne i Vågen da denne satte propellen i sving ? Jawik utflyttet ikke Stavanger-gutt Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Otto R Svart 9.Juni.2012 Del på Facebook Svart 9.Juni.2012 Det er vel mer miljø med fritidsbåter i Vågen enn en cruisebåt med hekken innover fisketorget Otto R utflyttet ikke Stavanger-gutt Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 9.Juni.2012 Del på Facebook Svart 9.Juni.2012 ...Har det ikke noe med kultur eller olje å gjøre får de finne seg ett annet sted. Tror dessverre du kan stryke "kultur"... Under forrige Tall Ships Race ble de lokale kystlagene forvist til gjestehavna ved parkeringshuset Jorenholmen, på "baksiden" av byen. Har ikke noe mot raua til Statsraaden, men vil påstå det var hakket mer koselig stemning tidligere da både Kystkultursamlingen i Tananger, motorgruppa fra Tungenes og Engøyholmen Kystkultursenter/Rygja Kystlag fylte opp med tradisjonelle småbåter og aktivitet innenfor flytebryggene i Vågen under Tall Ships. Slik det var i fjor ble de store seilskutene trukket helt inn i Vågen. Flott det, men hva med å også vise fram litt av det lokale arbeidet med kystkultur? Den som husker tilbake til Tall Ships i 1997 husker gjerne at det var stor aktivitet, gamle motorer som putret og gikk og mye mer interessant å se på innerst i Vågen. For all del, det var en flott festival også i fjor, men allikevel litt trist at folk flest ikke fikk sett de flotte lokale småbåtene kystlagene har tatt vare på. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 9.Juni.2012 Del på Facebook Svart 9.Juni.2012 Teater er de glad i, om man hadde kommet med en "teater-båt" hadde de sikkert snudd og vendt på halve vågen for å gjøre plass Men om folk fra omegn skal komme sjøveien for å oppleve byen skives de inne. Kikker man foreksempel i Bergen ligger det 10-20 båter der i helgene på vinteren, det er rett og slett en praktisk måte for folk å ta seg en helg i byen. At en og en annen har en fest ut på lørdagen kan da umulig være verre enn uteserveringen langs bryggekanten... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 9.Juni.2012 Del på Facebook Svart 9.Juni.2012 Hvorfor har en ikke vett til å bruke moringline (tau fra kaia til en moring) slik som en gjør i resten av verden.? Det er fint med sånn fortøyning, men når folk fester tauet i baugen, når båten ligger med hekken mot brygga, så blir tauet liggende for høyt i vannet, med det som resultat at de som sniker seg forbi risikerer å få tauet i propellen. Ble fortalt i en havn en gangang, at jeg skulle bruke kryssholten midtskips. Tom Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 10.Juni.2012 Del på Facebook Svart 10.Juni.2012 Glem nå ikke å sette på håndbrekken når det parkeres Hehe, skrev bevist samme ord hun jeg fikk på telefon brukte. Med andre ord virket hun ikke så veldig autoritær på området. Og svaret jeg fikk kan jeg ikke si sank så godt på plass under "fornuftig regler" skuffen. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.