Jump to content

Satt på DuoProp feil vei?

Kjettingkasse

Recommended Posts

Hei.

Har akkurat skiftet til en ny propell på mitt AQ290DP.

Alt virker fint, men plutselig ble jeg usikker: satt jeg den bakerste propellen på riktig vei? Altså er bak på den bakerste propellen virkelig bak?

Båten ligger på vannet og det er kaldt i vannet så vil helst ikke ta den av for å sjekke. Er det i det hele tatt mulig å få den på feil?

Det er normalt den siden med tallene på som skal ut, altså der hvor størrelsen på propellen er merket.

De fleste propeller smalner også inn bakover, slik de andre over her har nevnt, og det synes som regel godt dersom de er satt på feil vei, og hvis ikke jeg husker feil så går ikke den innerst propellen helt inn dersom den er feil vei, så det er nok sikkert riktig.

Mener å huske at det ikke lar seg gjøre å sette de feil, mener at splines sporene ikke går i inngrep dersom den blir satt feil vei og eller at du ikke får trykket de langt nok inn dersom de står på feil vei. Du ville ikke fått på mutterene og "endekoppen"

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...