borghans Startet 9.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2012 Finnes det noe annet som er bedre? Finner denne ufullstendig. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 9.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2012 Du finner bedre dekning enkelte steder hos andre, spørs hvilke område du er på jakt etter. Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Du kan jo prøve denne: http://www.2sandnessjo.no/shipplotter/gmap/northern.php Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Molan Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Som Frøken Fryd skriver er det avhengig av område, ShipFinderHD er den jeg benytter i tillegg til Marine Traffic til sammen gir de bra dekning, viktig å teste ut det området du trenger. Sørlandskysten og området utenfor Jomfruland er et eksempel på varierende dekning og skip som blir "borte". Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 (redigert) Her er de fire systemene jeg kjenner til. De utfyller hverandre på en måte. - Marinetraffic - Sjøspeiderne - Siitch-lite - Wesselfinder - ShipfinderHD Lars H. Redigert 10.Juni.2012 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
borghans Svart 10.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Flott, Lars H. Men det jeg lurer på er dette med hvilke båter som vises. Mener å ha hørt at f.eks Marinetrafic ikke viser båter under 15 meter? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Jo, Marinetraffic viser alle båter i utgangspunktet. Men da klasse-B båter (fritidsbåter) sender med mye lavere effekt enn klasse-A båter (AIS-pliktige yrkesfartøyer), er det ikke alle steder basestasjonene ser disse båtene. Selv ligger jeg nå ved Kommersøya i Sandebukten og sender klasse-B AIS fra min båt Trudelutt, men ingen av nevnte nettverk ser min båt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Salt Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Marinetraffic viser også fartøyer som er kortere enn 15 m (sjekket nettopp i ingre Skagerrak/ytre Oslofjord) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Don Meeko Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Du kan sette opp AISen din til å sende informasjon til Marinetraffic. Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Lars H. Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Hei. Ja, jeg er klar over det, min AIT2000 Class B transponder fra Digital Yacht har egen USB-tilkobling til PC'n, så det har jeg gjort de siste turene. Da sender jeg ikke bare min egen posisjon til Marinetraffic via ICE mobilt bredbånd, men også det jeg selv ser av båter innen min rekkevidde for mottak. Jeg bruker et program som heter AISdispatcher. Jeg fungerer da som en mobil basestasjon. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.