Jump to content

Bedre AIS søkemotor enn Marinetrafick?

borghans

Recommended Posts

Her er de fire systemene jeg kjenner til. De utfyller hverandre på en måte.

- Marinetraffic

- Sjøspeiderne

- Siitch-lite

- Wesselfinder

- ShipfinderHD

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jo, Marinetraffic viser alle båter i utgangspunktet. Men da klasse-B båter (fritidsbåter) sender med mye lavere effekt enn klasse-A båter (AIS-pliktige yrkesfartøyer), er det ikke alle steder basestasjonene ser disse båtene. Selv ligger jeg nå ved Kommersøya i Sandebukten og sender klasse-B AIS fra min båt Trudelutt, men ingen av nevnte nettverk ser min båt.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Ja, jeg er klar over det, min AIT2000 Class B transponder fra Digital Yacht har egen USB-tilkobling til PC'n, så det har jeg gjort de siste turene. Da sender jeg ikke bare min egen posisjon til Marinetraffic via ICE mobilt bredbånd, men også det jeg selv ser av båter innen min rekkevidde for mottak. Jeg bruker et program som heter AISdispatcher. Jeg fungerer da som en mobil basestasjon.

Lars H.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...