Jump to content

Telenor Maritime Radio: Nr.: 120

Baltic

Recommended Posts

Fra 1.februar 2005 vil 120 være felles tlf. nr. for å nå nærmeste kystradiostasjon (iflg. Hegnar online).

Dette vil gjøre det enklere for dem som bare har mobiltelefon, og som er i dekningsområdet for denne, å nå en kystradiostasjon hurtigst mulig (viktig ved behov for hjelp). Telenor anbefaler imidlertid fortsatt at båtbrukere selv har VHF som har mye bedre rekkevidde til havs og som gjør at en selv også kan anrope andre båter.

Bra at det skjer fremskritt også på dette området og vi ønsker det nye nummeret velkommen :flag:

Redigert av Baltic (see edit history)

Hegnar Online må nok følge bedre med her på Baatplassen  :wink: .. :sailing:

Les hva Jo Eirik skriver her

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nok JEG som burde fulgt bedre med her på baatplassen.no,- det er jo jeg som er medlem her og som ikke hadde fått med meg innlegget fra Jo Eirik.

Uansett gjør det vel ingen skade at man får repetert en så bra sak...

Jeg har selv VHF ombord, men det er svært mange som ikke har det og da er dette et godt og flott tiltak :yesnod:

Det er nok JEG som burde fulgt bedre med her på baatplassen.no,- det er jo jeg som er medlem her og som ikke hadde fått med meg innlegget fra Jo Eirik.

Uansett gjør det vel ingen skade at man får repetert en så bra sak...

Jeg har selv VHF ombord, men det er svært mange som ikke har det og da er dette et godt og flott tiltak  :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

En god sak kan aldri repeteres for ofte.

Syntes det var litt moro når jeg hadde anledning til å distribuere pressemeldingen først på båtplassen. Er igrunnen viktigere at slike ting kommer her før det kommer i Hegnar.online

Så får vi håpe å tro at de som ikke helt vet hvem de skal kontakte når de har problemer på sjøen også har fått med seg budskapet!

Jo Eirik

Jo Eirik Vee

www.sjoassistanse.com

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...