Nordboer Startet 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2012 Hei, Jeg er i ferd med å klargjøre for lakkering av cockpit, dekk karmer og luker på en plastsnekke, Snekling 25. Skal bruke enkomponent lakk. Tenkte i utgangspunktet å velge Topone fra Jotun, men standardfargene passer ikke så godt til den fargen som er fra før. Med Shipolin kan jeg imidlertid ta en av lukene til malerbutikken og få tatt fargeavlesning som blir brukt til å blande riktig farge. Spørsmålet er om kvaliteten på Topone er såvidt bedre at jeg uansett bør velge den, eller om jeg skal prioritere treff på fargen og heller en simplere lakk??? Er det noen der ute som har prøvd begge disse og som kan gi meg et begrunnet råd? https://baatplassen.n...96/p5211831.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Har brukt Shipolin på badet, og det er en elendig maling. Har lagt på 7-syv strøk. Tåler ingen ting. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
index Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Shipolin er en fleksibel maling for bruk på treskrog, og egner seg dårlig til glassfiber der du trenger en hard og slitesterk overflate. Hvorfor vil du ikke heller bruke en tokomponent lakk, så du får en overflate som tåler bruk i et utall år fremover? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Nordboer Svart 10.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 Takk for tilbakemelding! Årsaken til at jeg vil benytte enkomponent er delvis fordi jeg har mange flater og luker, slik at jeg tenkte å dele opp arbeidet i flere runder. Har ikke brukt to-komponens tidligere, og tenker kanskje at det er vanskeligere å beregne herdetid og/eller at malingen er vanskeligere å arbeide med. Men; - kanskje tar jeg feil. Så var det dette med "koking" som jeg har lest om her på Båtplassen - at to-komponent kunne koke dersom den ble lagt på en-komponent..... Er ikke dette en risiko? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.