Kysta Startet 10.Juni.2012 Del på Facebook Startet 10.Juni.2012 Noen som vet hvordan jeg kan få kjøpt kun aksel til sjøvannspumpe? Er klar over rep. sett, men trenger kun aksel :) Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 11.Juni.2012 Del på Facebook Svart 11.Juni.2012 Løs aksel fåes ikkje, då må du evt finne brukt,aksling/pumpe Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
Higre Svart 11.Juni.2012 Del på Facebook Svart 11.Juni.2012 1200 kr for et repset er da noe vi kan leve med, er jo ikke hver sesong denne skiftes :) Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 11.Juni.2012 Del på Facebook Svart 11.Juni.2012 http://www.finn.no/finn/boat/parts/object?finnkode=32612420 Sitér dette innlegget Link to post
Frode Stiansen Svart 11.Juni.2012 Del på Facebook Svart 11.Juni.2012 Dette settet har jeg liggende ombord sammen med mye annet kanskje kjekt å ha. Dumt å ødelegge helgetur/ferie bare for en pumpe. Har handlet en del hos de gutta (BOE og CO/marinedeler) og for meg virker de svært seriøse. Sitér dette innlegget Link to post
Kysta Svart 12.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2012 Takker for svar. Da får jeg g til innkjøp av rep. sett! Litt dyrere hos den lokale Penta forhandleren i Sandefjord (selvsagt), men ilegger man porto/frakt på de 1200,- så blir det ganske likt. Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 12.Juni.2012 Del på Facebook Svart 12.Juni.2012 Ja, men sleng på impeller og filter i alle fasonger så sparer du nok penger. Sitér dette innlegget Link to post
Kysta Svart 14.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2012 Noen som vet hvor langt ut mot pumpesekselet akslingen skal monteres? Dekselet utenfor impelleren :) Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 14.Juni.2012 Del på Facebook Svart 14.Juni.2012 Syns å huske at det var 11mm i bakkant målt fra lageret til enden på akselen. Du glemte å måle før demontering... , Husk at simmerringene skal ha fjøra mot trykksiden på pumpa. Jeg hadde snudd den på min pumpe og kunne ikke fatte hvorfor motoren var våt hvergang jeg var ute å kjørte. Sitér dette innlegget Link to post
Higre Svart 15.Juni.2012 Del på Facebook Svart 15.Juni.2012 Jeg ar en brukt aksel med lagrer på, men får ikke sjekket før søndag kveld evt Sitér dette innlegget Link to post
Kysta Svart 16.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2012 Rep sett er innkjøpt og har fått "kilovis" med messing som blir overflødig. Her kunne VP solgt flere sett! Settet inneholder da deler for flere typer motorer. Hva skal jeg med deksel, pumpehuskiler mm som ikke er til min motor?? Ikke rart det settet er kostbart! Takk forøvrig for svar. Satser på at 11mm er riktig :) Sitér dette innlegget Link to post
Kysta Svart 16.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2012 Simringene satt forøvrig rett vei :) Til og med O-ringen midt på akselen fikk jeg på forrige gang jeg gjorde dette (altså ikke første gang jeg forsøker å få dette tett). Jeg husker jeg lurte fælt hvor den skulle være. Så den jo på splittegningen, men hvor skulle den og hvilken misjon hadde den? For de som ikke vet så er det en "vannutkaster" og skal sitte midt på akselen mellom pumpe og motor. Så får vi se senere i dag da... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.