slettmeg Startet 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2012 hei, jeg er helt ny her og har aldri hatt båt før og lurer på noen tips og råd før valg av båt. er hovedsakelig ute etter fart og morro kjøre vannski og sånn... ikke noe behov for overnattingsmuligheter eller noe "praktisk" båt i det hele tatt. mye å si om båten har gått i salt eller ferskvann? hva bør man se etter? største fallgruvene (er inneforstått med at alt er en "tikkende bombe" i lav prisklasse men er bilmekaniker og ser for meg at jeg klarer å løse noen problemer værtfall xD) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 (redigert) da tror jeg jeg ville gått for noe sånt som dette: åpen skjærgårdsjeep. Og med denne til 34' så kan du ha noen "båtlapper" igjen til vedlikehold og bensin http://www.finn.no/f...nnkode=35408137 står at det er 93 - men dekor på båt og motor tilsier at den er fra 85-86. Så en ting å være obs på er at når båter og motorer skal selges så har de en tendens til å bli noen år nyere... Redigert 10.Juni.2012 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
slettmeg Svart 10.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 ja, har sett et par båter i den klassen der, men føler iksom at det blir litt snaut med motor? før jeg bør ha værtfall 100hk så man slipper å slite med å få opp folk på vannski, hadde vært kult å prøvd å kjøre barfot skal det mye til før det er mulig? sparer heller en sesong til og går opp i pris for å få noe som er kulere å kjøre liksom da.. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 helt kurant å komme opp på vanlige ski med 40hk på en lettplanende båt om man ikke er altfor svær. Men høres ut som at du bør se etter noe med mer power ja... Ikke kjørt barefoot, må vel opp i godt over 40 knop da tenker jeg..? Du får gå på finn.no , avansert søk og sette opp noen kriterier , så finner du helt sikkert noen interessante objekter du kan kikke nærmere på Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
slettmeg Svart 10.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2012 har titta på litt forskjellig ja, http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35250669 for eksempel men finnes jo så uendelig mye forskjellig, så lurer litt på om det er noe man bare absolutt må styre unna Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.