Eriksendrul Startet 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2012 Hei, jeg har aldri gjort dette før og lurer litt på åssen man går fram for og reparere/lappe hull og sprekker i båten jeg har noen bilder av noen av hullene her det er altså ingen på utsiden av båten bare inni Sitér dette innlegget Link to post
suzumer 290 Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 du må slipe vekk gelcoat, så du kommer ned til glassfiberen (der det er gelcoat) og slipe reint med 80 eller 120 papir. så vaske med aceton, og bruke glassfiberduk, poliester og herder (gjerne fra Biltema) til å støpe over sprekkene. på utsiden er det på med ny gelcoar/topcoat (eventuelt sparkel og lakk) Sitér dette innlegget Link to post
Eriksendrul Svart 11.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 okay takk , Men fungerer det like bra med sparkel og lakk som med gelcoat ? kan jeg eventuelt vente til polyesteren er herdet og stivnet også pusse det litt jevnt og fint , sparkle og male over ? Sitér dette innlegget Link to post
suzumer 290 Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 jeg har gjort det med min båt ihvertfall..... Sitér dette innlegget Link to post
wd200s Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 hadde en sprekk i "kjølen" på båten jeg, jeg slipte helt reint i sprekken la på glassfibersparkel og la derretter på glassfiberduk med polyester og hærder før jeg slipte oppå dette var også en with 200 dette var resultatet: det blir veldig bra slik her er arbeidsprossesen: Sitér dette innlegget Link to post
Eriksendrul Svart 12.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Ser veldig bra ut =) Tusen takk for hjelpen =) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 (redigert) okay takk , Men fungerer det like bra med sparkel og lakk som med gelcoat ? Skal du få et varig resultat må du legge på glassfiberduk/polyester. Området må være knusktørt og, som sumer sier, så må ALL gelcoat må fjernes, iallfall til du er 5cm fra nærmeste sprekk. (På bildet over ser det ut som om det er lagt laminat oppå gelcoaten, dette vil ikke få godt nok feste.) Raspekule på drill er bra til å fjerne gelcoaten, den røsker også opp i laminatet slik at det nye ikke løsner. Dette ser ut som en knusningsskade og når du fjerner gelcoaten vil du sannsynligvis se at laminatet under har sprukket mer opp en det som synes på oversiden. Det kan bli vanskelig å gjøre dette skikkelig uten å ta av fenderlisten, ser ut til at sprekkene sitter nær denne. Du må bruke aluminiums-rulle slik at du får polyesteren ut, skal være så lite polyester, og så mye glassfiber, som mulig. Lagt til: jeg redigert slik at det andre bildet også ble synlig. Du må definitivt av med fenderlisten, spes. den vertikale sprekken tyder på at båten har fått en skikkelig smell... Redigert 12.Juni.2012 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.