Nils1 Startet 12.Juni.2012 Del på Facebook Startet 12.Juni.2012 Har en Tysse 6257 båthenger med 14" hjul. Tenkte jeg skulle sjekkke lufttrykket før jeg tar opp båten for vask og stell. Sjekket på nettet uten å finne noe og ringte forhandler - som påstår det skal være 46 PSI i dekkene ? Dette hørtes da voldsomt ut ? Eller ? Noen som har en ide om dette er korrekt ? Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 12.Juni.2012 Del på Facebook Svart 12.Juni.2012 Min henger skal ha 40psi mener jeg å huske. Det skal også stå oppgitt maks lufttrykk på selve dekkene også. Du skal iallefall ikke ha mer luft enn hva som står oppgitt der. Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 12.Juni.2012 Del på Facebook Svart 12.Juni.2012 Er oppgitt noen steder jeg fant på nett at dekktrykk på bil skal være vekt i lbs / 100 = psi i dekkene, som en tommelfingerregel. Så på båtenger må en sikkert dele med 50da hvis 1 aksel... 1300 kg henger = ca 2800lbs gir 28psi på 2 akslet, dobbelte på 1 aksel...men om det er rett er ikke godt å si... En bør jo se an at kontaktflaten blir ca rett også, og kan sjekkes med en krittstrek på tvers av dekket, og se at den slites jevnt bort. TA Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 12.Juni.2012 Del på Facebook Svart 12.Juni.2012 Jeg sjekket hva som stod på dekkene mine nå og det var IKKE 40psi som jeg trodde, men maks 52psi. Så da høres ikke 46psi som forhandleren din anbefalte så gærn't ut... Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 12.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2012 Da var jeg hjemme igjen etter en tur på hytta for å ta opp båten :-) Takke for råd om luft trykk anvisning på dekkene - ( leset svaret ditt på mob) Det var det som redda meg fra å gjøre feil - puhh -- forhandler nr 1 sa som tidligere 46 psi forhandler nr 2 som jeg ringte sa " sannsynligvis 40-50 psi - prøv med 40" Så leste jeg ditt svar og leste på dekket - hvor det stod 35psi ---!!!!! skulle tatt seg ut med 46 !!!! Så båten kom opp og kjørt på plass - har ikke vært oppe på 3 år så den så ut som et middels korallrev under :-) Igjen _ takke for nyttig tips :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.