Jump to content

Luftforurensning

giver

Recommended Posts

Hei

Jeg tok et par bilder mot Oslo i dag 25. jan.

De taler vel for seg selv. :puke:

mvh

giver

Ja, de gjør jo det. Ser ikke bra ut.

Men det er vi som bor utenfor Oslo, har bil med piggdekk, og kjører inn til byen av og til som får skylden for at luften er så dårlig. :sad::nonod::puke:

Og vi må betale så det svir, bare for en liten gjennomkjøring til og med. :headbang:

Ja, de gjør jo det. Ser ikke bra ut.

Men det er vi som bor utenfor Oslo, har bil med piggdekk, og kjører inn til byen av og til som får skylden for at luften er så dårlig.  :sad:  :nonod:  :puke: 

Og vi må betale så det svir, bare for en liten gjennomkjøring til og med.  :headbang:

<{POST_SNAPBACK}>

Og vi som er i en Storby 2 ganger i året må og svi..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Er du interessert i vitenskapelig bekreftelse av dine observasjon finner du mer hos Statens vegvesen - Overvåkning av luftkvalitet.

<{POST_SNAPBACK}>

samt på www.luftkvalitet.info

det morsomme er at for å redusere luftforurensningssituasjonen i Europa (dog ikke i Oslogryta) må en redusere utslippene fra en sektor som tidligere ikke har vært underlagt internasjonale utslippsavtaler, nemlig internasjonal skipsfart.

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

samt på www.luftkvalitet.info

det morsomme er at for å redusere luftforurensningssituasjonen i Europa (dog ikke i Oslogryta) må en redusere utslippene fra en sektor som tidligere ikke har vært underlagt internasjonale utslippsavtaler, nemlig internasjonal skipsfart.

<{POST_SNAPBACK}>

Det siste er helt riktig. Båter står faktisk for en betydelig del av utslippene her i landet :eek:

Min Suzuki DF140 oppfyller heldigvis både 2006 EPA og carb 2008 standardene med god margin, de strengeste utslippskrav som finnes til dato.

Når sjekket De Deres exhaustutslipp sist? :confused:

Det siste er helt riktig. Båter står faktisk for en betydelig del av utslippene her i landet  :eek:

Min Suzuki DF140 oppfyller heldigvis både 2006 EPA og carb 2008 standardene med god margin, de strengeste utslippskrav som finnes til dato.

Når sjekket De Deres exhaustutslipp sist?  :confused:

<{POST_SNAPBACK}>

Så et program om Biodiesel i går.. Er dette noe som kommer for fult i Norge tro??

Lurer på effekttap med slik diesel.. Det skulle være helt miljøvennlige avgass på denne dieselen.. Vet dem bruker en del slikt i USA

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Så et program om Biodiesel i går.. Er dette noe som kommer for fult i Norge tro??

Lurer på effekttap med slik diesel.. Det skulle være helt miljøvennlige avgass på denne dieselen.. Vet dem bruker en del slikt i USA

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg så også det programmet og fant det interessant fordi jeg har en fyldig rapport om bruk av biodiesel. En opplysning jeg savnet er at dersom alt kornareal i Norge ble brukt til dyrking av rapsolje, som vi så får biodiesel fra, kunne denne mengden biodiesel erstatte 2,5% av all dieseloljen vi forbrenner her i landet.

Når det gjelder bruk av laksolje, så var jeg den første i Norge som testet slik olje som brennstoff i en dieselmotor. Den var bare fantastisk. Motoren brente seg ren for sot på få minutter og spylelufttrykket økte med 0,3 bar. Forklaringen fant jeg senere. Laksoljen inneholdt 11% oksygen. Hvis den ikke gir avleiringer (belegg) i motoren, kunne jeg tenke meg å ha den som tilsetning i brennoljen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...