Jump to content

Quicksilver 270 Sport Enduro / Aquaquick ME 265, erfaringer?

ronnsim

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe meg en gummibåt til min sønn, samt at jeg nok kommer til å tøffe litt rundt selv en sjelden gang.

Etter å ha ringt rundt til div forhandlere i mitt nærmiljø, har jeg bare blitt mere forvirret. Den ene skamroser en type og forbanner den neste og motsatt..

Jeg har fått et tilbud på en Quicksilver 270 Sport enduro og på en Aquaquick me 265. Begge 2 med "fast" dørk.Tilbudet jeg har fått er samme prisen for begge 2.

http://www.batmagasi...70_Sport_Enduro

http://www.govi.no/i...;subpage=ms#265

Er det noen med litt erfaring med gummibåt som kan komme med noen meninger og erfaringer rundt disse 2 båtene.

Nå skal det sies at Quicksilveren er 4 kg (50) tyngre en Aquaquicken (46 kg). Har disse kg`ene mye å si med tanke på å kunne få båten i plan, fart osv?

Jeg her en mercury 5 HK 2-takter som skal brukes.

Båten skal ikke brukes som slepejolle. Skal kun brukes ifb med hytteferie.

Min sønn som skal bruke båten mest er snart 9 år og jeg selv er godt voksen og veier 87 kg. Vil en slik båt kunne plane med meg i?

Jeg håper noen vil ta seg bryet med kunne hjelpe meg litt her, da jeg har ingen erfaring med gummibåter fra tidligere.

Redigert av Ingar (see edit history)

Har en aquaQuick 230 med 4 hk totakter og en promarine 275 med 6 hk 4takter. Begge går i plan med meg på 82 kg. Men de går ikke i plan med to voksne. Mulig det hadde gått med en voksen og ett barn.

Så du kommer deg nok lett opp i plan. Trikset er å få tyngden frem i båten på vei opp i plan. 2taktere er kjempefint til slike båter da de både er sprekere og lettere enn 4taktere.

Men det spørs om ikke din sønn kommer til å krysse fartsbegrensningene for 9-åringer, så det synger etter. Tipper den lett vil gå over 15 knop.

Om selve båtene så kan jeg igrunn bare si at størrelse har en del å si for stabilitet, særlig om det ikke er flatt vann. Den minste jeg har kan bli litt for spennende om det er litt vind og rufsete småbølger.

Jeg skal kjøpe meg en gummibåt til min sønn, samt at jeg nok kommer til å tøffe litt rundt selv en sjelden gang.

Etter å ha ringt rundt til div forhandlere i mitt nærmiljø, har jeg bare blitt mere forvirret. Den ene skamroser en type og forbanner den neste og motsatt.

Begge 2 er helt kurante produkter. Men tror jeg ville kjøpt av en forhandler som var mer opptatt av egne produkter enn å slenge dritt om konkurrentenes....

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Er i samme situasjon som deg. Vurderer faktisk å prøve en fra netthandelen. Ellers ser jo desse bra ut:

http://www.finn.no/f...nnkode=35401779

Noen med erfaringer? Ønsker egentlig minst mulig jolle, så den ikke kommer så mye i veien på badeplattformen.

Jeg har også hvert innom den båten. Men jeg får ikke tak i den i mitt nærmiljø desverre. Det er egentlig en aquaquick men er visst laget i samarbeid med west systemnorge, som også selger aquaquick. det er samme båten, men med litt mere utstyr. hadde jeg fått ak i den hjemme hos meg hadde jeg nok gått for den....

Men jeg er fortsatt nyskjerrig på om det er noen kvalitetsforskjell på quicksilver og aquaquick....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...