Key Freak Startet 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2012 Jeg har noe jobbing i Holmestrand og omegn førstkommende helg, og vurderer å ta båten dit i forbindelse med dette. Det er noen år siden sist jeg var i gjestehavna der, og jeg lurer derfor på hvordan forholdene er der for tiden. Hvor ligger man best? Hvor er det vann og strøm? Jeg mener å huske at det er noen gjesteplasser helt sør i den ytre havna, rett ved et eller annet spisested. Det lå man med fortøyning i brygge og bøye, men det var ikke strøm der sist jeg var der. Har båtforeningen noen gjesteplasser man kan benytte? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tore B Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Lå i havna der noen dager før påske, lå mot moloen. Det var båser der nå, strøm var ikke noe problem. Jeg tror det er helt greit å få tak i vann også. Mye fergetraffikk med litt støy men ingen bølger. Sitér dette innlegget Link to post
Hundested39hk Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Holmestrand Småbåthavn gjennomgår i disse dager en stor og omfattende oppgradering. Rammen på prosjektet er ca 50 mnok. Nye kaifronter, flytebrygger, utriggere, mudring utvidelse av kapasitet etc inngår i dette prosjektet. Her skal også gjestehavnen utvides. Denne uken ankommer det betongbrygger hver dag, som sjøsettes og forankres. Altså er det hektisk aktivitet i havna og på land(Havnegaten er parallelt også gjennom en omfattende oppgradering). Imidlertid tar man imot gjestende båtbesøk, jeg foreslår at man ringer til daglig leder i Holmestrand Småbåthavn DA, Arild Andreassen for anvisning av gjesteplass. Jeg har tlf nr hans om du sender meg melding, alternativt ringer du sentralbordet ti Holmestrand Kommune. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 12.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Har sendt deg en IM, Listasjekte. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Hundested39hk Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Fra iPad får jeg bare limt inn linken til hjemmesiden til Holmestrand Småbåthavn. Her finner dere info om fasilitene i havna. http://holmestrand.mamutweb.com/default.htm Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 De 90 millionene som er brukt på oppgradering av kaia og havneanlegget i Holmestrand har virkelig gitt resultater. Nå er det nydelig trekai helt fra tusenårsplassen/fiskebrygga og hele veien ut til det som noen kaller "fiskebrygga" pga alle som fisker på denne flytebrygga. Alle disse meterne med kai er gjestehavn, det skal visstnok komme flytebrygger også. Langs kaia er det strøm og vann. Det er også kommet flere hundre nye båtplasser, men det en annen sak. Man kan nå enkelt trille handlevogna fra supermarkeded til båten, det er vinmonopolutsalg og supermarked i umiddelbar nærhet til kaia. Dessuten går toget langs Vestfoldbanen gjennom byen, en time til Oslo, utmerket å plukke opp og sende hjem mannskap. Alt gjør at byen nå burde få et kraftig oppsving i båtlivet. Servicehuset er ikke ferdig oppgradert, men jeg satser på at det også blir oppgradert. I dag er det dusj og vaskemaskin foruten toalett. Badeplassen Dulpen er viden kjent (før var det bad her), blant annet som utgangspunkt for Henriks Ibsens "En folkefiende", for ikke å snake om "Det lykkelige valg" av Nils Kjær som går på teater nå. Veldig mye skryt, men jeg vokste opp her på 60 tallet. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
finnmarken Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Ja, havneområdedet i Holmestrand har blitt veldig fint, men jeg for min del har faktisk aldri gått inn til Holmestrand med egen båt. Ferien er over for i år, men jeg tror Holmestrand må være et mål neste sommer. Jeg bodde selv i Holmestrand (i Hagmann tror jeg det het) som guttunge på 60-tallet. Holmestrand here we come! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 (redigert) Jeg lagde en liten snutt sist jeg var ute med båten Ellers så er det to webkamera som viser havna her Link til Holmestrand båtforening Redigert 29.Juli.2013 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 29.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Har ligget der et par ganger i sommer. Jeg synes det har blitt veldig bra. Ikke noe fungerende toalettanlegg foreløpig, men det kommer vel. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
M/S Bastard Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Har vært litt frem og tilbake ang toalettanlegg, jeg har ikke hørt noe nytt foreløbig Sitér dette innlegget Link to post
båtløskar Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 jeg er veldig fornøyd med plass i holmestrand. stort og fint havneanlegg med litt underholdning i form av seilforeningen som sender ut barn i seilbåter av og til, og noen av de gamle fiske båtene som ligger der som setter deg 15 år tilbake i tid når de tøffer forbi. men her om dagen så hadde jeg en guffen opplevelse der jeg kjørte inn i havna. lå i 3 knop som er fartsgrensen. det var klart foran meg så jeg legger over til babord rett etter bølge bryteren. måtte bruke bau propell og full revers for og unngå at den lille drittungen som kom inn i havna i en 14-18 fots skjærgårdsjeep i fullt plan på min babord side ( innenfor 3 knops grensa ) skulle smelle inn i min babord side, han skulle bort og vente på noen venner som skulle være med han ut så man skjønner jo at det var en grunn til den høye farten Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Det er en hel del som ikke følger 3 knops grensen, har sett flere, både unge og gamle Sitér dette innlegget Link to post
båtløskar Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 jeg gjorde det ikke selv endel ganger i begynnelsen av sesongen. jeg veit ikke hvorfor men jeg mente ganske bestemt at jeg hadde sett et 5 knops skilt der. etpar uker før ferien la jeg plutselig merke til at det sto 3 og ikke 5 :P men nå ligger jeg heldigvis så langt ut at jeg ikke har klart og plage noen. det er jo uansett ofte kø der så da blir farten det båten foran kjører :) Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Jeg kan kanskje nevne at jeg savner et fungerende trådløst nett i havna. Riktignok kommer det opp noe om småbåthavn ip zone, men om dette er nett for gjestehavna er jeg usikker på. Det er litt både og med all skrytet, blir det altfor mange båter så får jeg ikke plass neste gang. Hva med å tiltrekke seg maritim virksomhet ? Har noen tenkt på det ? En bedre plass skal men lete lenge etter. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
båtløskar Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 har tenkt samme tanken selv mange ganger.. det lå vell en sånn watski butikk der før men den er lagt ned.. har savnet en ordentlig butikk nedi havna der mer enn 1 gang Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 (redigert) 3 knops skiltene er nye ja, det stod ett skilt på marinaen, men der stod det bare max knop hehe, tallet var borte. Hadde ikke kommunen vært så sær, så hadde vi hatt ett båtsenter fortsatt, nå skal skal kommunen rive båtsenteret siden de ikke fikk leid ut Det er litt diffuse planer om virksomhet litt sør for byen, ved kornsiloen rett etter Hagemann havn Ligger ute på Hakan du eller Båtløskar? Jeg ligger inne i Krana Slenger ved noen bilder Redigert 29.Juli.2013 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
båtløskar Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 (redigert) jeg ligger på første utligger innenfor bølgebryteren må altså gå ut forbi dykkerklubben. :) er det hakan? hehe lang vei og gå hehe Redigert 29.Juli.2013 av båtløskar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 På den nye delen ja, Kokertangen Mener det er 1200 plasser nå i Holmestrand inkludert Hagemann Sitér dette innlegget Link to post
båtløskar Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 er ikke dårlig det til og være lille Holmestrand. er mye ledig ute der jeg ligger da har et lite ønske om og få flyttet litt lenger inn på kaia. har sett en plass som er ledig på 23 men kan jo alltids vente med det maset til neste år hehe :) Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Jeg har hørt om diverse planer sør for Felleskjøpet. Dette er et flat fint område som er perfekt for båtopplag, de er nemlig den gamle søppeldynga som man jo ikke kan bygge på (selv om Filadelfia bygget på den gamle gamle). Stort område og godt beskyttet havn, Mulvika ligger veldig beskyttet til mot sørvesten og nordaving blåser det sjelden og selv da blir det ikke så mye sjø. Man burde få lokket til seg importører og firmaer som driver med båt til dette området. Er det ikke næringsutvikling i Holmestrand ? Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
M/S Bastard Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Tror det er noen ledige plasser i Krana også Båtløskar, hvilken bredde trenger du? Ville byttet så tidlig som mulig Joda, vi har næringsjef og greier, men han måtte handle etter kommunens ønsker. Både Roald som drev med opplag/motor og diverse ville gjerne, han har nå flyttet virksomheten til Horten, og de som tok over konkursboet på båtutstyr ville også fortsette. De ville ikke betale høy leie, samtidig som de ble tilbydt ettårs kontrakt, og det skjønner jeg godt. De tilbydde seg og leie rimligere ved og vedlikeholde bygget. Det var ikke kommunen intressert i, de hadde jo leid inn en megler for og fastsette leieprism og ville ikke leie ut for såkaldt markedpris. Så istedet for og få noen kroner og vedlikeholdt bygg, så rives det i stedet Sitér dette innlegget Link to post
båtløskar Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 (redigert) ifølge han på havnekontoret så burde jeg ha en 4 meter, båten er... 298 bred? så jeg trur jeg hadde klart meg med en 3,5 meter selvom det hadde blitt trangt er også avhenging av litt dybde da båten stikker 65 cm ned er veldig synd med det bygget der. jeg er ikke ifra holmestrand men jeg har flyttet hit i voksen alder. og jeg husker ifra "barndommen" at jeg var med bestefar hit og kjøpte ting til tresnekka så det vekker mange minner og det står så fint der inne Redigert 29.Juli.2013 av båtløskar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Jeg fikk tak i en 4 meter, på 3,5 så måtte jeg presse fendere imellom. Båten min er over 3 meter bred, men jeg gikk inn på 3,5 såvidt Jeg stikker dypere enn deg, over meteren. Det er mudret ut i Krana så dybden er ikke noe problem Det er noen båser det ikke er båter i på brygga jeg ligger på, vet ikke om de er ledige dog. Flere 4 metere der, samt bobleanlegg om du ønsker og ligge ute hele året. Jeg har helårsplass Sitér dette innlegget Link to post
båtløskar Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 jeg har hvert så heldig og fått ordnet meg en gratis opplagsplass i horten så den hadde jeg tenkt og bruke samt den hjelpen jeg kan få av min far som har mye greie på båt i motsetning til meg og båt på samme stedet når båten skal ut til våren igjen hehe kanskje jeg må ned og plage de litt for og høre om bytte av plass :) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Ja, da er det jo ikke noen sak Jeg ville ihvertfall sjekket nå når det gjelder bytte av plass, neste år kan det være for sent Veldig deilig og ligge inne i krana syns jeg, kort vei ut på bryggene. Jeg hadde nen midlertidig plass ytterst å en pir på Hakan, det var langt og gå Ligger her jeg, passe avstand. 5 plassen fra land Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.