båtløskar Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 (redigert) se der liggern ja :) ja jeg får dra og høre imorgen, plass nr 1 ifra land der så behagelig ut hehe. syntes det ser så idylisk ut når du ser utover på det bildet der :P de kan ikke fjerne det bygget det blir helt feil Redigert 29.Juli.2013 av båtløskar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Syns også det blir feil, men nå er det avgjort mener jeg Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 30.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 Trist at Holmestrand kommune er så griske, men med tanke på hvor dårlig det står til med hele kommunen er det kanskje ikke så rart. De trenger vel penger nokså desperat og da blir ikke alltid løsningene like smidige og fornuftige. Burde gitt dem en lekse i næringsutvikling. Du må alltid ha et fortrinn fremfor de andre, konkurranse på like vilkår er aldri bra, da taper du. Holmestrand har en nærhet til sjøen og kommunikasjon ingen andre byer langs Oslofjoden kan tilby. Dette er et rammevilkår som burde utnyttes til å tiltrekke seg lystbåtfirmaer. Hakan har stor plass, eller så har vi det store området syd i byen. Nærhet til E18 på Bentsrud har nok betydd mye for etableringen der. Den nye gjestehavna og de nye båtplassene er en god start. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
båtløskar Svart 30.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 Jeg ville ihvertfall sjekket nå når det gjelder bytte av plass, neste år kan det være for sent Veldig deilig og ligge inne i krana syns jeg, kort vei ut på bryggene. Jeg hadde nen midlertidig plass ytterst å en pir på Hakan, det var langt og gå da har jeg hvert nede og pratet med han idag så han skulle si ifra med engang det blei noe ledig. det var en plass ledig men den lå helt inntill land på piren hos deg. vil gjerne litt ut ifra land så ikke alle kan gå forbi og glane rett ned i båten Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 30.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 Litt kjedlig heltt innerst ja, for da har man kun en utrigger og fortøye til. Kan også bli vrient og komme seg ut i litt vind, for det blir trangt og manøvrere innerst der Sitér dette innlegget Link to post
båtløskar Svart 30.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 jeg har pysevisp så det ser jeg ikke på som det største problemet :) det eneste problemet mitt med den plassen er folk som evt går forbi og glaner eller finner ut at " oooo den så behaglig ut og sove i inatt " Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 30.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 Det hadde ikke jeg tenkt på, det er mange båter og overnatte i her hehe. Vi har hatt lite problemer med den slags her i byen, lite tyverier også, og godt er det Sitér dette innlegget Link to post
General Svart 7.August.2013 Link til dette innlegget Svart 7.August.2013 Jeg skal til Holmestrand i helgen med båten. Er det bensin pumper i havna, hvor er eventuelt nærmeste sted og fylle bensin? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.August.2013 Link til dette innlegget Svart 7.August.2013 (redigert) Bensinpumpe inne i gjestehavna Kortautomat på pumpene Redigert 7.August.2013 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
General Svart 7.August.2013 Link til dette innlegget Svart 7.August.2013 Takk for svar. Da blir det enkelt og greit :) Sitér dette innlegget Link to post
båtløskar Svart 7.August.2013 Link til dette innlegget Svart 7.August.2013 hvis du ser på bilde over her av bla båten til MS Bastard over her så ser du et lite rødt hus bortenfor. der er kiosk med pumper :) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.August.2013 Link til dette innlegget Svart 7.August.2013 Her er det, midt i bildet Sitér dette innlegget Link to post
General Svart 7.August.2013 Link til dette innlegget Svart 7.August.2013 Strålende :) Etter og ha lest i tråden her så er gjesteplassene langs trekaien og noen flytebrygger. Flytebrygge med eller uten egen bås hadde vært det beste. Hvor finner jeg de utifra bildet over? Er det greit og få plass nå som fellesferien er over? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 8.August.2013 Link til dette innlegget Svart 8.August.2013 (redigert) Det skal bli flere flytebrygger etterhvert, men det er greit med plasser nå. Det er lagt ut to korte flytebrygger sålangt. Du kan sjekke webcam her Redigert 8.August.2013 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 14.September.2013 Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Fin trebrygge bortover - og malt med hvitmaling med piler for å markere hva som er gjesteplasser, slik at ingen skal være i tvil. Men, det fungerer kanskje ikke så bra når havnen er full - vi var her en tur sist helg, og da jeg prøvde å legge beslag på minst mulig plass, skrek sønnen min opp: "nei, pappa, du kan jo ikke legge deg her - da kan jo ingen lese at dette er gjesteplasser!" :-) Forrige helg fungerte alt relativt bra - det var flere betalingsautomater hvor det var festet lapp på forsiden og baksiden med anvisning om å bruke betalingsautomat ved vinmonopolet, samt piler slik at man fant veien dit. Denne helga fungerte ting ikke like greit. Automaten ved vinmonopolet er "midlertidig ute av drift", strømmen fungerer ikke, og ... så fant jeg ut at lappene med henvisning til vinmonopolet er vekke på _forsiden_ av de nye betalingsautomatene, men ikke baksiden. Etter mye om og men, fant jeg ut at på betalingsautomaten som er aller lengst vest på brygga er det mulig å betale for å få strøm på kontaktene som er lengst øst. Jeg betalte havneavgift for to døgn. Strøm kommer i tillegg, og koster 10 kroner for én time (240 kroner for ett døgn!), og man må betale for minimum én time. Greit nok, så betalte jeg for én time slik at jeg fikk ladet opp batterier, laptop og kjørt luftfukteren litt - men tror du det kom strøm ut av kontakten? Nei. Det er veldig ergelig - vi hadde jo planlagt med strøm. Vi kunne omtrent like godt ha ligget i en uthavn hvis vi hadde visst at vi ikke ville få strøm ... Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Bitteliten Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 10 kr timen for strøm er jo en effektiv måte å ikke få gjester på. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Vannvittig strømpris. Enig med Bitteliten, det er som å si: "Kom å se hvor fin gjestehavn vi har, men du er ikke velkommen hit som gjest!" I Danmark hadde mange av havnene fine nye strømsøyler i 2010. Betalingsautomater med kortleie og opplasting av kWtimer, som du så kunne benytte på strømuttakene. Kr 2-2,50 på kWh brukt, og gjenværende fikk du tilbake. I år hadde de fleste kuttet ut dette kWh tullet og inkluderte strøm i øking av havneleie med kr. 10. Da blir 240 noe drøyt. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Det vil vel også føre til at de som har generator vil bruke den, og det blir det nok huskestue av vil jeg tro Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Jeg har jo båtplass i Holmestrand, men har framleid den i år. Var masse rart rundt det med. Ikke informerte de noe, så jeg ordnet selv leietaker og at han kunne ha plassen til min leiepris. Men nei, etter noen uker ble det krevd at de skulle fikse dette selv. Da skulle de ha dobbelleie av fremleietaker, noe som gjorde at han trakk seg. Så har de leid ut plassen til en fyr for noen måneder, men ikke har jeg fått penger ennå, og ikke informerer de meg om hva jeg ville få, markedet måtte bestemme sa de. Men de indikerer at de ikke fikk inn så mye som de hadde forlangt av den første. Synes hele greia virker litt uorganisert, nesten useriøst og veldig rotete. Synd overføres også det rotet til Gjestehavn. Nesten frekt å forlange 10,- i timen. Åsgårdstrand tok 20,- for 6 timer, syntes det var nok jeg i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 (redigert) Blir nok lenge til neste gang jeg drar til Holmestrand. Ikke var det dopapir på do heller ... dusj/vaskemaskin er avstengt med kode, koden var på havneavgiftskvitteringen før, men ikke nå lengre (heldigvis husket vi den fra sist). Skal man ta seg en dusj, så er det ikke mulig å låse døra innenfra - smart for de som har klær i vaskemaskinen, ikke fullt så smart for de som helst vil være alene når de dusjer. Automatene der tok ellers bare bankaxept (norske bankkort/debetkort altså), det er generelt sett en forståelig policy da det er ganske høye brukerstedsgebyrer på de amerikanske kredittkortene - men det medfører jo nødvendigvis at det blir umulig å få betalt havneavgiften for turister som ikke har norsk bankkort. Ikke var det særlig godt med informasjon, puttet man inn visa-kort stod det "visa" på skjermen, og deretter "ugyldig tjeneste" ellerno. Jeg ville gjerne betalt 10 kr for en kWh. 10 kroner for én time med strøm er også en akseptabel pris, men lineær økning til 240 kroner for ett døgn er helt riv ruskende uakseptabelt. 40 kroner for én time med strøm ved ankomst, én time rett før leggetid, og én time på morgenkvisten og én time rett før avgang, det kunne fungert for meg - men å måtte gå 300 meter for hver gang man skal ha strøm, uakseptabelt! At man betaler for havneavgift og strøm, og at strømmen så ikke fungerer - det er åpenbart reklamasjonsgrunnlag, men det er jo litt vanskelig å klage når man bare har en betalingsautomat å forholde seg til. Vi endte opp med å nappe ut kontakten til tørketrommelen, bære med oss forbruksbatteri, batterilader og laptop'er dit for en times lading - men vi skulle jo helst ha kjørt lufttørkeren også, det begynner å bli passelig fuktig nå, særlig i dag som det regner. Vannvittig strømpris. Enig med Bitteliten, det er som å si: "Kom å se hvor fin gjestehavn vi har, men du er ikke velkommen hit som gjest!" I Danmark hadde mange av havnene fine nye strømsøyler i 2010. Betalingsautomater med kortleie og opplasting av kWtimer, som du så kunne benytte på strømuttakene. Kr 2-2,50 på kWh brukt, og gjenværende fikk du tilbake. I år hadde de fleste kuttet ut dette kWh tullet og inkluderte strøm i øking av havneleie med kr. 10. Da blir 240 noe drøyt. Jeg var en tur i Danmark i sommer, men dessverre fikk vi ikke tid til å dra dit med båt. Vi leide et feriehus hvor vi måtte betale tillegg for konsumert strøm, vann og varme. Det var forsåvidt greit nok - men jeg ble litt forbanna da det var vannbåren gulvvarme på badet som ikke kunne skrus av! Det var jo såpass varmt at vi heller skulle hatt aircondition enn varme på badet. Redigert 15.September.2013 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Tom Rør Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 I København og Helsingør, hadde de det systemet med kort som ble ladet med en sum. I København var det havneverten som ladet, og det var litt klønete, da vi måtte vente til vedkommende kom tilbake for å lade mer. Måtte derfor rappe strøm fra de kontaktene som ikke var "tomme" Systemet er i og for seg greit, men jeg liker bedre at strøm er inkludert i havneleia. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 (redigert) Her var det litt av hvert og ta tak i, fremleie først; man får ikke penger ved fremleie, med mindre man allerede har betalt plassen for året/sesongen. Da skal man jo ha tilbake dette. Har vært mye trøbbel dette året med oppgradering av hele havna. For oss som har båtplass i Holmestrand er det verdt og møte opp på medlemsmøtene, slik at man kan ta opp det man har på hjerte der, neste møte er 4 Oktober. Terminliste her Epost; holmestrand.smabathavn@h-nett.no Hjemmesidene Gjestehavna derimot er det kommunen som drifter Ser på hjemmesidene der at det ikke står noe om priser, jeg er ikke så overrasket over det akkurat. Klager bør uansett rettes til kommunen postmottak@holmestrand.kommune.no Redigert 15.September.2013 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 1874 Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Det ser ut som om man bare bør droppe Holmestrand for fremtidig, bare fortsett til Tønsberg, der er det ordnende forhold. Kan virkelig anbefales. Betalte 250 i sommer inkludert alt, også strøm. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Her var det litt av hvert og ta tak i, fremleie først; man får ikke penger ved fremleie, med mindre man allerede har betalt plassen for året/sesongen. Da skal man jo ha tilbake dette. Har vært mye trøbbel dette året med oppgradering av hele havna. For oss som har båtplass i Holmestrand er det verdt og møte opp på medlemsmøtene, slik at man kan ta opp det man har på hjerte der, neste møte er 4 Oktober. Terminliste her Epost; holmestrand.smabathavn@h-nett.no Hjemmesidene Jeg har betalt for plassen denne sesongen, gjorde jeg asap i April. Ikke fått fem øre tilbake ennå, står helt i stil med resten av surret dessverre. Synes egentlig dette er synd, da havneanlegget er bra på det jeg kan se. Holmestrand ligger også bra til med tanke på å bruke vestfoldkysten mer. plassen har jeg jo også til neste år, men fikk beskjed at da må jeg bruke den selv, ellers så er mine dager der talte. Fair enough for så vidt, så lenge alt slik bli informert om på forhånd. Kan ellers nevne at vedkommende som skulle fremleie av meg også er båtplassmedlem, så historien kan dokumenteres er det noen tvil. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Er enig i at det har vært mye surr, men får håpe det retter seg opp i løpet av vinteren. Får bare håpe det ordner seg for deg, er det Arild du har vært i kontakt med? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.