Key Freak Svart 4.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 Javisst, en fin longsideplass i påvente av en ledig 4,5 meter. Vi sees! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Jori Svart 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 ja, vi får hilse på hverandre i havnen . Ellers mye hyggelige folk på den piren jeg holder hus på. Veldig godt miljø virker det som. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 Det diskuteres noe i "Holmestrand før og nå" ser nå at det er hade som skal drifte gjestehavna Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 Nå åpner det ny butikk på brygga, som skal ha båtutstyr og mere til, får håpe de overlever. Sjøsiden Og borte ved Hydro, så har Nam´s båtkalesje etablert seg, der får man kalesjer, rens, trekt putet osv osv Ser også ut til at det skal monteres strøm og vann på den lange flytebrygga i gjestehavna, det holdt på en der i dag og boret hull. Ser den brygga helt i høyre bildekant på webcam her Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 (redigert) Gjestehavna i Holmestrand har plutselig innsett behovet for havnevert for sesongen. De annonserte for en ukes tid siden i lokalavisene etter havnevert(er) for sesongen 2014 med umiddelbar tiltredelse. Bedre sent enn aldri... Får håpe de får på plass et par hyggelige havneverter som kan informere, yte service og gjøre besøket til en hyggelig opplevelse for de som måtte finne veien til Holmestrand. Må jo være en ypperlig sommerjobb for en student eller kanskje en pensjonist . Det ser forøvrig ut til at det har vært godt med båter i gjestehavna de siste helgene. Forrige helg så det ut til å være temmelig fullt, men det har nok en sammenheng med kulturfestivalen som arrangeres denne uken. Redigert 18.Juni.2014 av Olepo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 Nå har det også blitt anlagt en liten park, der båtsenteret var. SKal se om jeg får tatt ett par bilder Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Det blir altså stadig bedre. Gleder oss til å se bilder, det skjer ting så fort at hvis man ikke er innom hver uke så er det endringer. Snart kommer vel den store marinaen ved siloen også. Ryktene skal ha det til at det blir 800 plasser og vinteropplag inne. Hele Mulvika kunne blitt en eneste stor havn, godt beskytta fra vest, syd og øst, en bølgebryter not nord så hadde det vært perfekt. Den som lever for se... Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
M/S Bastard Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 (redigert) En liten notis i lokalavisa her, men jeg skal en tur ned i havna i morgen og knipse litt Ligger noen bilder på facebook også Det blir spennende og se hva som skjer i Mulvika, men akkurat nå lagres tunellelementer der. Får vente til jernbanetunellen er ferdig før det vil skje noe særlig i Mulvika vil jeg tro. Hagemann brygge mener jeg det prosjektet heter Siste helg i Kulturfestivalen også, legger inn programme for Lørdag her; Lørdag 21. juni10-12: Metallverksted for store og små.Vi lager sjørøvereffekter i aluminium, kr 50 for deltagere. Aluminiummuseet11.00 Marsj i byen og utekonsert med Skolekorpset.Barna kan få malt ansiktet sitt. Fiskebrygga11-16 Civitan Club Holmestrand og Civitan Club Gyda: Bacalao fest.Parkeringsplass Kullboden.14.00 Vannshow med konkurranser og overraskelser. Havnebassenget12.00 Sjørøverfest. Fiskebrygga13.00. Squaredancers fra Horten. Fiskebrygga Redigert 19.Juni.2014 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Var ikke enkelt og få til noen skikkelige bilder, det er festival og det er sperringer, toaletter og containere i veien. Til uka blir det lettere da disse elementene blir fjernet Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Det har skjedd mer i "krana" på de siste 5 år enn de foregående 50. Det er ikke mange byer i Oslofjorden som har satset så mye på sjøliv som dette noen gang. Kommer skitunnellen blir Holmestrand også landets skihovedstad også. Noe nytt om zipline over havna ? Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
M/S Bastard Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Er vel foreslått en zipline fra utsiktspunktet ved Rove, der heisen fra jernbanen vil komme opp, og ned til badeplassen Dulpen ved hotellet Skitunell er mulig kommer Mye skryt fra ordføreren her Sitér dette innlegget Link to post
Avii Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Hei, I følge kommunen skal det nå være mulig å kjøpe strøm i automatene, og om alt går etter planene deres skal det også være mulig å få hjelp fra gjestehavnvertene fra i dag av. Et annet vesentlig spørsmål er strømprisingen, med de prisene som er nevnt i forumet kan en jo spekulere i om havneoppgraderingen skal betales tilbake i form av strømsalg....? Videre..., er dette å etablere en ny havneskatt via strømsalget? Det vil uansett nivå berøre brukervennligheten (servicenivå) og fortjenesten til Kommunen. Høy pris er en stor risiko å ta, for det er ikke nødvendigvis slik at høy pris gir høyt salg og høy fortjeneste. Uansett hvor bra det ser ut i en presentasjon. Hva om de priser seg ut? Hvem skal da ta regningen for havneanlegget? Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Skal en tro på alt skrytet blir det aldri ledig plass i gjestehavna. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
M/S Bastard Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 Det gjorde seg jo med en liten park også, fremfor båtsjappa, men ville jo gjerne hatt begge deler Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Noen burde oppdatere artikkelen om Holmestrand på båtwiki. Den ble sist oppdatert på bakgrunn av et besøk 2013-09, mye har vel endret seg siden da :-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Key Freak Svart 30.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Den burde absolutt vært oppdatert. Skulle gjerne gjort det, men siden jeg har hatt fastplass i Holmestrand siden 2014, har jeg ingen erfaring med gjestehavndelen etter 2013. Du får ta turen selv, Tobixen. :-) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
M/S Bastard Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Det blir ihvertfall servicefasiliteter i det gamle kredittkassebygget om jeg ikke tar feil, det røde/rosa bygget tvers over veien for brygga.Det var meningen dette skulle komme i det nye biblioteket som skal bygges, men det ble altså endret Nytt flott bibliotek kommer også etterhvert, ett stenkast unna bryggekanten Videre så har vi jo fått en ny flott bølgedemper, 360 meter lang. Her kan man fiske og bade Her sees dimensjonen på bølgedemperen bedre, men husk at denne ikke er for fortøying av båt, ihvertfall ikke foreløbig https://www.youtube.com/watch?v=mTaMXclXgIM Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Du får ta turen selv, Tobixen. :-) Jeg bør vel det, men nå stoppet vi altså i Horten i stedet sist jeg var i ytre Oslofjord. Vet ikke nårtid det blir tid for neste besøk i Holmestrand :-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
ydalir Svart 19.August.2016 Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Turen går over fjorden til Holmestrand i kveld. Noen som kan anbefale et spisested og eller en hyggelig pub? Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 19.August.2016 Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Turen går over fjorden til Holmestrand i kveld. Noen som kan anbefale et spisested og eller en hyggelig pub? Her er noen muligheter: Bryggekanten Langgata Spiseri Båthuset et par kinarestauranter Kontoret Bar og Kjøkken Jeg tror de fleste restaurantene har skjenking, men Bache Bar i Langgata er et alternativ. Hvis været er bra, synes jeg personlig at det er OK å spise en matbit og noen glass på Båthuset eller Langgata Spiseri. Holmestrand er min hjemmehavn, så jeg er ingen storkunde for utelivet. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Key Freak Svart 19.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 (redigert) Jeg ser forresten at det tidligere i tråden nevnes 10 kroner timen for strøm. Så vidt jeg vet er det nå nede i 3 kroner timen. Redigert 19.August.2016 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.