Jump to content

Holmestrand Gjestehavn - hvordan er fasilitetene der?

Key Freak

Recommended Posts

Nå åpner det ny butikk på brygga, som skal ha båtutstyr og mere til, får håpe de overlever.

Sjøsiden

bilde

bilde

Og borte ved Hydro, så har Nam´s båtkalesje etablert seg, der får man kalesjer, rens, trekt putet osv osv

Ser også ut til at det skal monteres strøm og vann på den lange flytebrygga i gjestehavna, det holdt på en der i dag og boret hull.

Ser den brygga helt i høyre bildekant på webcam her

• 2 uker senere...

Gjestehavna i Holmestrand har plutselig innsett behovet for havnevert for sesongen. De annonserte for en ukes tid siden i lokalavisene etter havnevert(er) for sesongen 2014 med umiddelbar tiltredelse. Bedre sent enn aldri...

Får håpe de får på plass et par hyggelige havneverter som kan informere, yte service og gjøre besøket til en hyggelig opplevelse for de som måtte finne veien til Holmestrand. Må jo være en ypperlig sommerjobb for en student eller kanskje en pensjonist :yesnod:.

Det ser forøvrig ut til at det har vært godt med båter i gjestehavna de siste helgene. Forrige helg så det ut til å være temmelig fullt, men det har nok en sammenheng med kulturfestivalen som arrangeres denne uken.

Redigert av Olepo (see edit history)

Det blir altså stadig bedre. Gleder oss til å se bilder, det skjer ting så fort at hvis man ikke er innom hver uke så er det endringer.

Snart kommer vel den store marinaen ved siloen også. Ryktene skal ha det til at det blir 800 plasser og vinteropplag inne.

Hele Mulvika kunne blitt en eneste stor havn, godt beskytta fra vest, syd og øst, en bølgebryter not nord så hadde det vært perfekt.

Den som lever for se...

Ole
S/Y Algol

En liten notis i lokalavisa her, men jeg skal en tur ned i havna i morgen og knipse litt

Ligger noen bilder på facebook også

Det blir spennende og se hva som skjer i Mulvika, men akkurat nå lagres tunellelementer der.

Får vente til jernbanetunellen er ferdig før det vil skje noe særlig i Mulvika vil jeg tro.

Hagemann brygge mener jeg det prosjektet heter

Siste helg i Kulturfestivalen også, legger inn programme for Lørdag her;

Lørdag 21. juni
10-12: Metallverksted for store og små.
Vi lager sjørøvereffekter i aluminium, kr 50 for deltagere. Aluminiummuseet
11.00 Marsj i byen og utekonsert med Skolekorpset.
Barna kan få malt ansiktet sitt. Fiskebrygga
11-16 Civitan Club Holmestrand og Civitan Club Gyda: Bacalao fest.
Parkeringsplass Kullboden.
14.00 Vannshow med konkurranser og overraskelser. Havnebassenget
12.00 Sjørøverfest. Fiskebrygga
13.00. Squaredancers fra Horten. Fiskebrygga

Redigert av M/S Bastard (see edit history)

Hei,

I følge kommunen skal det nå være mulig å kjøpe strøm i automatene, og om alt går etter planene deres skal det også være mulig å få hjelp fra gjestehavnvertene fra i dag av.

Et annet vesentlig spørsmål er strømprisingen, med de prisene som er nevnt i forumet kan en jo spekulere i om havneoppgraderingen skal betales tilbake i form av strømsalg....? Videre..., er dette å etablere en ny havneskatt via strømsalget?

Det vil uansett nivå berøre brukervennligheten (servicenivå) og fortjenesten til Kommunen. Høy pris er en stor risiko å ta, for det er ikke nødvendigvis slik at høy pris gir høyt salg og høy fortjeneste. Uansett hvor bra det ser ut i en presentasjon. Hva om de priser seg ut? Hvem skal da ta regningen for havneanlegget?

• 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Det blir ihvertfall servicefasiliteter i det gamle kredittkassebygget om jeg ikke tar feil, det røde/rosa bygget tvers over veien for brygga.
Det var meningen dette skulle komme i det nye biblioteket som skal bygges, men det ble altså endret

Nytt flott bibliotek kommer også etterhvert,  ett stenkast unna bryggekanten

Videre så har vi jo fått en ny flott bølgedemper, 360 meter lang. Her kan man fiske og bade

Her sees dimensjonen på bølgedemperen bedre, men husk at denne ikke er for fortøying av båt, ihvertfall ikke foreløbig

https://www.youtube.com/watch?v=mTaMXclXgIM

• 1 år senere...

Turen går over fjorden til Holmestrand i kveld. Noen som kan anbefale et spisested og eller en hyggelig pub?

Her er noen muligheter:

Bryggekanten
Langgata Spiseri
Båthuset
et par kinarestauranter
Kontoret Bar og Kjøkken

Jeg tror de fleste restaurantene har skjenking, men Bache Bar i Langgata er et alternativ.
Hvis været er bra, synes jeg personlig at det er OK å spise en matbit og noen glass på Båthuset eller Langgata Spiseri.
Holmestrand er min hjemmehavn, så jeg er ingen storkunde for utelivet.

mvh kjeros
-
Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...