JWi Startet 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2012 Hei. Jeg skal "oppgradere" en Standard Horizon HX751E med en ekstern antenne inntil jeg får tak i en fastmontert VHF. Jeg vurderer denne antennen : http://www.maritim.n...ssf-4-5-m-kabel Min HX751E har denne pluggen : Er det noen som kan anbefale en adapter her eller kan fortelle meg hva jeg skal se etter ? :) Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 13.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2012 ta kontakt med Permo. De klarer det meste av overganger. Du trenger overgang fra antennekabelen, som sikkert har en "UHF"-plugg i radio-enden, og til den kontaten som er på toppen av radioen (husker ikke hva den heter). Det er greit å tenke seg en overgang på toppen av radioen til BNC, med bred ring som holder godt mot fordypningen rundt kontakten på radioen, så en passe kort kabel med BNC i den ene og "UHF" i den andre. Eventuelt en hun-hun-UHF for å skjøte sammen de to kabelendene. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Marwin Svart 13.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2012 Bare husk at hver slik overgang / kobling vekker signalet. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
eivindch Svart 13.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2012 (redigert) Du har en SMA-kontakt på din bærbare radio. Jeg kjøpte overgang til ekstern antenne fra Permo (jeg tror det var artikkel nr. 55111) til min HX850. Eivind Redigert 13.Juni.2012 av eivindch (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JWi Svart 13.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2012 Hei. Takk for det. Skal høre med Permo Jeg ser at det på noen av antennene står 3dB. Er dette en forsterkning av signalet i antennen ? Lønner det seg å kjøpe en slik fremfor de det ikke står noe på ? Sitér dette innlegget Link to post
SveinEgil Svart 13.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2012 Den kontakten på radioen din er en SMA connector. Har du en RG58 kabel (tynn) fra antennen kan du kjøpe en SMA male connector og sette denne rett i radioen uten noen overgang. Dette gir da best signal. Holund har connectorer for crimp tang. De har også halv crimp. Det vil si at du lodder senterleder og må krype kappen over skjermen på coaxen. Snakker du med Holund kan de sikkert lage en ferdig kabel til deg med - UHF male til SMA male - Utfordringen med en ferdig kabel er å få den gjennom skroggjennomganger... http://www.holund.no/shop/default.aspx?CategoryId=23459 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.