Jump to content

Lakk og gasskjøleskap

neflaa

Recommended Posts

Hei

Er i gang med og pusse opp gammel innredning på en Nidelsv 28. Det er gammel teak som er slitt og

stygg, med fuktmerker o.lign.

Dette er ordnet på, men hvile type lakk skal jeg velge ? Forslag.

Har også gasskjøleskap i denne båten men er litt plaget av at det slukner når vi kjører, vet ikke om det er motoren

suger mye luft eller om det er noe annet. Er det noen som har gode råd.

Hei

Er i gang med og pusse opp gammel innredning på en Nidelsv 28. Det er gammel teak som er slitt og

stygg, med fuktmerker o.lign.

Dette er ordnet på, men hvile type lakk skal jeg velge ? Forslag.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har benyttet Epifanes Teaklakk på min innredning, etter først å ha beiset med teakfarget pulverbeis for å få tilbake fargen. Teak falmer noe utrolig etter noen års bruk. Etter det jeg har forstått så er Epifanes Teaklakk den lakken som er best egnet til denslags da andre lakker har lett for å slippe på grunn av fettinnholdet i teaken. Ellers så kan jo teakolje være et greit alternativ hvis all gammel lakk likevel er borte?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...