neflaa Startet 26.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 26.Januar.2005 Hei Er i gang med og pusse opp gammel innredning på en Nidelsv 28. Det er gammel teak som er slitt og stygg, med fuktmerker o.lign. Dette er ordnet på, men hvile type lakk skal jeg velge ? Forslag. Har også gasskjøleskap i denne båten men er litt plaget av at det slukner når vi kjører, vet ikke om det er motoren suger mye luft eller om det er noe annet. Er det noen som har gode råd. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2005 Hei Er i gang med og pusse opp gammel innredning på en Nidelsv 28. Det er gammel teak som er slitt og stygg, med fuktmerker o.lign. Dette er ordnet på, men hvile type lakk skal jeg velge ? Forslag. <{POST_SNAPBACK}> Jeg har benyttet Epifanes Teaklakk på min innredning, etter først å ha beiset med teakfarget pulverbeis for å få tilbake fargen. Teak falmer noe utrolig etter noen års bruk. Etter det jeg har forstått så er Epifanes Teaklakk den lakken som er best egnet til denslags da andre lakker har lett for å slippe på grunn av fettinnholdet i teaken. Ellers så kan jo teakolje være et greit alternativ hvis all gammel lakk likevel er borte? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Snoopy Svart 27.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2005 Ellers så kan jo teakolje være et greit alternativ hvis all gammel lakk likevel er borte? <{POST_SNAPBACK}> Ville helt klart ha gått for teakolje, hvis du er kvitt lakken! Mye mer lettvindt å holde det pent i fortsettelsen. En god vask, og ny olje, og det ser ut som nytt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.