Lenasmartin20 Startet 13.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2012 Hei alle sammen! Da min nylig kjøpte Draco ikke hadde zinkanode på drev, kjøpte jeg disse. problemet oppstod da jeg skulle feste ringen bak propellen, etter litt hodebry for å skaffe rette skruer, ble ringen i dag festet, men la fort merke til at propellen subber inntil zinken. Så litt i manualen jeg har lastet ned herfra, og i folge den tror jeg det skal sitte en "spaceing sleeve" der!? hva er dette hvordan ser den ut, og hvor kan en skaffes??? Setter stor pris på om noen guruer kan gi meg et raskt svar? Hvor farlig/ dumt er det å kjøre uten denne zink ringen, har byttet ny den andre også? mvh Martin Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 13.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2012 (redigert) Ved å kjøre uten zink anode risikerer du tæring på drev/motor, noe som kan bli betydelig dyrere enn et par hundringser for noen anoder. Det skal sitte en spacer, som er bare en liten rørbit som passer akkurat over propellakselen og holder rette avstanden for propellen, samt en linekutter mellom propellen og anode, og en plastskive etter propellen, og deretter konet og bolten, eller låseskive og deretter konet, alt ettersom hvor gammelt drevet er. Linekutteren kan du fint droppe, men ikke spaceren. Førstnevnte er også grei å ha dersom du kjører på noe gjenglemt fiskeredskap. Begge deler bør være tilgjengelig hos VP for noen tiere. Husk ny anode også nederst på transomfestet, samt at den ved propellen ikke er lik i begge ender, det er en vei opp og en vei ned, og det er som regel godt synlig hvilken vei den skal. Redigert 13.Juni.2012 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.