rag Startet 13.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2012 Hei Tittelen sier det meste. Jeg skulle sjekke olje på motoren i ettermiddag og oppdaget at kjølen var full av diesel. Har pumpet det opp, men kan ikke se noen lekasjer. Jeg startet også motoren, men kan fortsatt ikke se noen lekasjer. Jeg antar dieselen har vært der siden forrige tur, for kjøken er adskilt med et skott, og det var mer diesel i det bakre rommet. Dette ikke unaturlig siden båten reiser seg med baugen i fart. Er det noen som kan forklare dette? Motoren er en Yanmar 6lp dte. Hilsen Ragnar Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 13.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2012 retur rør på toppen?? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 13.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2012 Har du bunkret nylig? (Lekkasje i påfyllingsrør) Sitér dette innlegget Link to post
rag Svart 13.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2012 (redigert) Hei Bingo Gib, jeg kommer akkurat hjem fra båthavna. Påfyllingsrøret kommer inn på tankene cirka 10 cm nede på siden. Det betyr at når vi fyller tankene helt full, så står det diesel inn i rørene. Etter 11 år er røret på babord side blitt lekk og 10 cm diesel er lekket ut. Det er rørforbindelse mellom de 2 tankene jeg har, så til sammen 30 liter rant ut. Så har det funnet seg veg frem gjennom rørgater og lignende til det havnet i kjølen. Jeg er bare glad det ikke var noe mer alvorlig. Redigert 13.Juni.2012 av rag (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.